Dieta de vară. Sfaturi, trucuri și câteva recomandări

25 May of 2017

Temperaturile în creștere, beneficiile curei helio-marine și posibilitatea de a petrece mai mult timp în aer liber implică (sau cel puțin așa ar trebui) o schimbare a stilului alimentar. Dieta de vară este cea mai bună soluție și reprezintă o combinație de alimente cu multiple beneficii.

Efectele dietei de vară sunt menținerea unei siluete frumoase, scăderea în greutate și acumularea de minerale și vitamine. Respectată ca stil de viață, dieta de vară este cea mai bună formulă care te ajută să faci față căldurilor și să te menții hidratată. În plus, reduce celulita și susține o bronzare frumoasă, uniformă și de durată.

Fructele și legumele – principalele ingrediente în dieta de vară

fructe legume vara

Vara există o tendință generală de a mânca mai ușor, fară că aceasta să fie un efort major. Fructele și legumele sunt temelia dietei de vară. Regula spune că trebuie să consumăm cel puțin 500 de grame de legume în fiecare zi, acest barem fiind foarte ușor de atins vara.

Salatele în orice combinație, legumele fierte la abur sau înăbușite sunt baza dietei de vară. Adaugă la toate acestea brânzeturi degresate și puțin sărate, pentru un aport sănătos de calciu și alte minerale. Nici cerealele nu ar trebui să lipsească de la masa de dimineață.

O mențiune specială merită roșiile, care sunt foarte importante pentru dieta de vară. Poți mânca oricât de multe, oricând, crude, coapte, fierte. Roșiile îți aduc cel mai puternic antioxidant – licopenul – care luptă împotrivă îmbătrânirii, combate problemele cardiovasculare, previne apariția celulelor canceroase și scade nivelul colesterolului și al glicemiei. Nu în ultimul rând, licopenul este un mediator al bronzului frumos. Iar toate astea pentru foarte puține calorii și multă apă.

Citește și: Curiozități despre căpșuni. Ce nu știai despre aceste fructe îndrăgite

Adaugă ardei de toate culorile și cât mai mulți castraveți. Dincolo de gustul plăcut, toate îți aduc vitaminele A și C. O roșie medie, de exemplu, este săracă în carbohidrați, are doar are 30 de calorii și asigură 40% din vitamina C și 20% din vitamina A necesare pentru o zi întreagă.

În ceea ce privește fructele, cel mai sănătos – atât pentru tine, cât și pentru binele general al planetei – este să consumi fructe de sezon, din producțiile locale. Începe cu căpșunile, continuă cu minunatele caise, cu piersicile, merele de vară, pepenii, strugurii, perele de vară. Nu uita cireșele, vișinele și nucile verzi, dar nici prunele și corcodușele. Adaugă fructele de pădure și ai să mergi în pas cu vara.

Cum integrezi produsele animale în dieta de vară

iaurt capsuni

Alături de fructe și legume, dieta de vară conține lactate (mai ales iaurt) și brânzeturi proaspete, ouă și pește. Nu uita de nucile uleioase – cea mai bună sursa de grăsimi sănătoase, omega 3 și minerale.

Vara este perioada ideală în care carnea poate fi exclusă fară nici un fel de probleme din alimentație, toate celelalte alimente aducând un aport suficient de proteine. Renunță complet la fructele uscate, la carnea de porc, la grăsimile animale (unt), renunță la dulciurile preparate și bucura-te de gustul proaspăt al fructelor cu miere, bea apă și consuma la masa de prânz supe limpezi de zarzavat sau supe raw din legume.

Citește și: Cum să prepari cea mai bună gazpacho, supă rece de legume

Bazează-te pe sucurile proaspete din legume și fructe, uită de băuturile dulci carbogazoase și înlocuiește mereu carnea cu pește sau fructe de mare.

Dieta de vară este o bucurie și o sursă de sănătate. O vară frumoasă să aveți!

 

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursă foto: iStock

Comments

comments

Previous:

Dieta cu mere, una dintre cele mai bune diete din lume

Next:

Migdalele, delicioasele semințe 
pline de beneficii

You may also like

Post a new comment