Dieta de primavara. Strategie pentru tonus si voie buna

12 May of 2020

Dieta de primavara nu este o cura de slabire in sine, ci o modalitate prin care te vei simti bine cu tine, in piela ta, te vei energiza si te vei pregati pentru perioada minunata din an cand profitam – cat se poate – de soare si aer.

Trupul, pielea, parul si psihicul trebuie pregatite pentru primavara? Daca nu solutia este in aceasta strategie pentru tonus si voie buna numita dieta de primavara care invita soarele, lumina si vitalitatea sa intre in trupul si in mintea ta!

Parul, pielea, unghiile trebuie sa manance, ca oricare alte organe. Alegerea alimentelor potrivite, acesta este unul din marile secrete ale frumusetii si tonusului. De ce? Pentru ca toata iarna organismul s-a alimentat din rezerve, iar inceputul de primavara il gaseste aproape de zero, astfel ca trebuie sa primeasca, prin alimentatie, suportul de care are nevoie ca sa straluceasca.

Detoxifierea de primavara

Este un demers care trebuie facut cu blandete. Cele mai bune metode de detoxifiere de primavara, asa cum sunt ele prezentate in cartea “Detoxifierea pentru lenesi” de Anne Benoit, sunt consumul de fibre, lichide, fructe si legume, in exces.

Fibrele sunt elementul care “agata” toxinele si contribuie esential la eliminarea lor. Sursa cea mai potrivita de fibre, de buna calitate, sunt cerealele integrale de grau, ovaz si secara.

Lichidele, intr-o cura de detoxifiere, inseamna un consum de 2-2,5 litri pe zi. Supe de legume simple, fara grasime si fara alte adausuri, apa plata, ceai de plante si compot simplu, fara zahar, din fructe. Adauga la toate acestea o singura portie de carne pe zi, doua-trei produse lactate degresate, si cel putin doua portii de legume fierte in aburi. Combinatia te va ajuta sa elimini depozitele superficiale de grasimi, acumulate peste iarna, va da o tenta roz pielii, iti va limpezi privirea si te va face sa te simti plina de energie. Sfatul este ca o cura de detoxifiere sa nu dureze mai mult de o saptamana.

dieta de primavara

Sa-ti straluceasca pielea

O piele frumoasa inseamna un raport ideal in aportul de nutrienti, de la proteine, lipide, pana la minerale si vitamine. La aceasta se adauga aportul de lichide. Orice dezechilibru, indiferent cat ar fi de mic, intr-un sens sau altul, se vede pe piele ta. Pielea are un aer tern, cenusiu, daca nu este bine hranita; este iritabila daca nu primeste suficiente vitamine si minerale; si, evident, deshidratata in lipsa lichidelor, din interior.

Solutia este sa sa ii dai sa manance si sa bea, exact ceea ce si cat are nevoie. Primavara, in organism exista o carenta acuta de vitamina C ca efect al perioadei de iarna. Pielea ta are nevoie de ceapa verde, de patrunjel (una dintre plantele cele cele mai bogate in vitamina C), de ridichi si stevie, de spanac si de toate celelalte frunze verzi! Mananca salate in toate combinatiile posibile, cu suc de lamaie si ulei de masline, iar pielea ta va spune “sarut-mana pentru masa!”. Asta inseamna dieta de primavara.

O alta vitamina care prin deficitul ei face ca pielea sa sufere este vitamina A. Solutia sta in sucul de morcovi noi.

O cura de 250 de grame de morcovi tineri, pe zi, in orice combinatie, vreme de doua saptamani iti va imbunatatii radical pielea.

Citeste si: Elixir verde împotriva asteniei de primăvară

Sa-ti fluture parul!

Conform studiilor parul creste, in medie, cu un centimetru pe luna. Alimentatia din intervalul respectiv se reflecta in calitatea parului. Cu cat felul in care mananci este complet si sanatos, cu atat parul tau va fi mai frumos. Parul are nevoie de proteine, minerale si, nu in ultimul rand de vitamine. Si in cazul parului se aplica principiul “din interior este mai eficient”, astfel ca, o cura de vitamine si minerale naturale, luate direct de la sursa prin dieta de pimavara este si necesara si binevenita.

Trebuie spus ca parul are nevoie de minerale, mai mult decat pielea. Combinatia care iti va face parul sa revina la viata este un amestec format din siliciu, sulf si iod.

Toate acestea se gasesc din belsug in ceapa si usturoiul verde. Adauga si leurda (supranumita usturoi salbatic), brocoli si conopida si lista de verdeturi  este completa. Pentru stralucire adauga morcov si ardei, iar pentru stimularea cresterii parului si un fir sanatos combina verdeturile cu proteine de calitate (oua, carne de vaca si peste).

Regula de baza este sa mergi in piata, sa cumperi si sa mananci ierburi si legume proaspete, care te vor imprimavara pe dinauntru, si te vor face frumoasa pe dinafara.  

Citeste si: Primele verdețuri. Bucurii de primăvara

Artiocol exclusiv online, text: Otilia Ignat/ foto: unsplash.com/

Comments

comments

micul dejun

Previous:

Micul dejun și ce NU trebuie să mănânci la masa de dimineață

capsuni

Next:

Curiozități despre căpșuni. Ce nu știai despre aceste fructe îndrăgite

You may also like

Post a new comment