Cum se mănâncă sănătos în Postul Craciunului. Cele mai bune alimente

23 November of 2020

Perioada de post în care ne aflăm este în fapt o dieta vegetariană, la care se adaugă mult pește. Toate celelalte alimentele de origine animala sunt excluse din alimentație. Adică renunțăm la toate felurile de carne, renunțăm la brânzeturi și lactate, renunțăm la ouă. Ce rămâne? Multe, foarte multe!

Legume la discretie. Noiembrie și decembrie sunt luni în care avem o grămadă de legume la discreție. În primul rând avem: cartofi, ceapă, țelină și morcovi. Toate acestea se pot transforma în supe, ciorbe și tocănițe. Adaugă roșii (din conserva, în sos propriu, pentru ca sunt cel puțin la fel de sănătoase ca și cele proaspete), multa verdeață, poate și un cătel, doi de usturoi și vei avea cele mai bune si sănătoase mâncăruri.

Urmeaza fasolea uscata, mazarea uscată și lintea. Sunt o sursă de bază în ceea ce priveste proteine în cursul dietei de post și al dietelor vegetariene. Fasolea uscată este un ingredient cu potențial maxim. Se poate face mâncare, se poate face supă și ciorbă, se poate adăuga borș, suc de lămâie, multe zarzavaturi, verdețuri și o sa fie nu doar foarte gustoasă, dar și plină de vitamine. Salata de fasole boabe cu ceapa verde, cu cimbru uscat, puțin ulei și un strop de oțet balsamic este pur și simplu senzațională.

Ciupercile sunt o adevarată binecuvantare în dieta de post. Sunt sute de rețete care au la baza ciupercile. Întreabă un vegetarian și, dacă ai răbdare să-l asculți, te vei convinge că este foarte simplu să renunți să mănânci carne, atât vreme cât există ciupercile.

Nu pot să nu amintesc varza murată. Pe lângă faptul că este foarte gustoasă este și un excelent aliat în dietă. Are puține calorii și este plină de vitamina C. Merge făcută mâncare, iar salata de varză acră cu mult piper și ulei de măsline este un răsfăț.

Cerealele integrale meiul, hrişca, quinoa, fulgii de ovăz, orezul brun, orezul basmati, orzul şi amarantul sunt câteva dintre alimentele pe care trebuie să le incluzi în meniul tău zilnic. Ele asigură energie şi conţin carbohidraţi complecşi, pe lângă o cantitate ridicată de fibre care reglează tranzitul inttestinal. Nici vitaminele şi mineralele nu lipsesc din aceste alimente, astfel că ele îşi merită locul pe lista cu cele mai sănătoase alimente de post. Consumă-le cu lapte vegetal de migdale sau cu suc proaspăt de fructe.

Multe alte ingrediente se mai pot adăuga la dieta de post. Fructele, de la cele de sezon, mere și citrice, până la nuci și migdale. Fructele completează în modul cel mai gustos și sănătos meniul zilei, iar nucile și migdalele sunt “sarea și piperul” preparatelor vegetariene. Să mai amintesc despre măsline (ideale de pus în mâncare sau sub forma de pastă), de avocado, rodii și de banane?

Untul de arahide furnizează o cantitate însemnată de proteine şi poate să fie o opţiune bună pentru micul dejun sau pentru o gustare alături de câteva felii de măr sau o banană. Este de preferat să-l prepari în casă pentru a te asigura că nu conţine grăsimi saturate sau trans care sunt rele pentru inimă. Cumpără arahide coapte sau crude (pe care să le laşi puţin în cuptor) şi mixează-le în robotul de bucătărie timp de 10 minute până când se formează o pastă cremoasă.

Citeste si: Cele mai sănătoase alimente pe care să le consumi în post

Postul, ca o dieta vegetariană este mult mai simplu și mai gustos decât pare la prima vedere. Ai nevoie de puțina imaginație și de sfaturile noastre. Post usor si gustos sa aveti!

Citeste si:

Text: Otilia Ignat/Sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

diata japoneza, mancare japoneza

Previous:

Dieta japoneză. Meniul dietei și câteva sfaturi esențiale

Next:

Mâncarea medicament! Spune ce te supără, ca să-ți spun ce să mănânci

You may also like

Post a new comment