Deficiențele de minerale și vitamine dăunează creierului

30 April of 2020

O dietă nesănătoasă îți afectează nu doar sănătatea fizică, ci și pe cea mentală. Creierul tău trebuie și el hrănit corespunzător, și, atunci, apelăm la alimente bogate în nutrienți. Avem nevoie de minerale și vitamine și acestea trebuie să fie asimilate zilnic în cantități optime, deoarece sunt esențiale pentru sinteza și funcționarea normală a creierului. Iată de ce ai nevoie pentru o sănătate psihică de invidiat:

Iodul este foarte important pentru o tiroidă sănătoasă, care este stăpânul metabolismului. Cei mai mulți dintre noi nu obțin cantitatea necesară de iod, deoarece este îndepărtat în mare parte din alimentația curentă încă din procesu de fabricare. Sursele alimentare bune includ alge marine, cod și sare iodată. Laptele, iaurtul și ouăle conțin și ele iod, dar în cantități mai mici.

Zincul este implicat în 250 de reacții biochimice care susțin fiecare funcție din organism. El este necesar pentru o digestie sănătoasă, un sistem imunitar puternic și, de asemenea, este esențial pentru funcționarea neurotransmițătorilor. Surse bune de zic se găsesc în carnea de vită, miel, pui, leguminoase sau caju.

Magneziul este implicat în peste 300 de reacții biochimice care sunt benefice pentru oase și dinți sănătoși. Cu ajutorul acestui mineral se reduce anxietatea, se scade tensiunea arterială și se reduce riscul de diabet. Zincul ajută la activarea enzimelor care sunt benefice pentru neurotransmițători. Putem reduce depresia prin evitarea deficitului de magneziu. Sursele alimentare bune includ nuci și semințe, cereale integrale, legume, tărâțe și ciocolată neagră. Deficiența de magneziu este una dintre cauzele principale care pot provoca depresia.

Vitamina D este importantă pentru creier, deși deficitul nu este asociat cu depresia, ci și cu anxietatea. Pentru a reduce riscurile de depresie, suplimentarea cu vitamina D este singura opțiune. Surse bune de vitamina D includ peștele gras precum somonul, sardinele, macroul, păstrăvul și oul. Vitamina D este singura vitamină pe care corpul uman o poate produce singur, prin expunerea la soare.

Grăsimile Omega-3 sunt importante pentru structura celulelor creierului. Dacă dieta are doar alte grăsimi, de obicei nesănătoase, problemele vor începe să apară. O dietă bogată în Omega-3 scade riscurile de depresie. Sursele alimentare ale grăsimilor omega-3 sunt peștele gras și ouăle.

Articol exclusiv online, text: Ada Oprea/sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

Previous:

Beneficiile sucului de morcovi pentru sănătate și frumusețe

micul dejun

Next:

Micul dejun și ce NU trebuie să mănânci la masa de dimineață

You may also like

Post a new comment