Dansează 
din toată inima. Un alt mod de a face miscare

24 June of 2019

Dansează 
din toată inima – Incontestabil, mișcarea e bună pentru corp, minte și suflet. Dar de unde știi ce sport să faci ca să obții cele mai multe beneficii?

Răspunsul la această 
întrebare diferă în funcție de ce vrei tu să obții. Exercițiile fizice pot îmbrăca atât de multe forme, încât este greu să alegi, iar ce i se potrivește unei persoane nu e neapărat cea mai bună soluție pentru tine. Toți ne dorim sănătate, viață lungă și un corp armonios construit. Un studiu publicat de curând într-o revistă americană de neuroștiință a scos la iveală că dansul practicat regulat reduce semnificativ fenomenele de îmbătrânire a organismului și creierului.

Ce fericire!

Spre deosebire de orice alt sport practicat la nivel amator, în dans nu există mișcări greșite. Chiar și când nu te pricepi la dans, tot e bine ce faci. De altfel, când un copil mic dansează, se spune că asta este a doua manifestare a bucuriei, după râs. Iar americanii au o vorbă: „Dansează ca și cum nimeni nu te vede“, care se traduce prin a nu-ți păsa de părerea celor din jur în ceea ce privește aceste mișcările ritmice și de a te simți bine. Dansul, în combinație cu muzica preferată, relaxează organismul, în timp ce inima are parte de suficiente exerciții cardio. Mai mult, te poți legăna oriunde, doar muzică să fie, iar pașii tăi, dacă ai privitori, sunt contagioși! Puțini sunt cei care rezistă să stea pe scaun când toată lumea dansează!

Mai bun ca lecitina

Unul dintre efectele dansului este îmbunătățirea puterii de memorare. Pe parcurs, odată ce îmbătrânim, ne vine din ce în ce mai greu să învățăm lucruri noi, dar, practicând acest sport, vom beneficia atât de o memorie musculară, cât și de una cognitivă. Corpul tău, simțind ritmul melodiei, anticipează mișcările viitoare și asta îi permite memoriei să jongleze cu informații diverse legate de pașii de dans. Funcțiile sistemului nervos sunt reactivate prin creșterea fluxului sangvin la nivel cerebral și, în plus, entuziasmul rezultat în urma acestei activități recreative imprimă o stare generală de bine, te vei simți revigorată și plină de viață.

Limbajul trupului

Dacă pentru un copil dansul ajută la dezvoltarea sistemelor osos și muscular, pentru un adult el le îmbunătățește postura corpului prin antrenarea mușchilor și corectează poziția vicioasă a coloanei vertebrale. În plus, dansul este benefic în tulburările de echilibru și, ca orice alt sport, crește rezistența sistemului 
imunitar. Dansul este o metodă dovedită de calmare a stărilor nervoase, de autodisciplinare și autocontrol. Un alt rol important este acela de a stimula interacțiunea socială prin folosirea unui limbaj nonverbal, dar suficient de expresiv pentru a te face înțeleasă.

Citeste si:

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pexels.com

Comments

comments

lentile de contact

Previous:

Care sunt motivele să alegi purtarea lentilelor de contact atunci când faci sport?

Next:

Exerciții utile dimineața. Cum iti pui in miscare metabolismul

You may also like

Post a new comment