Curiozități despre căpșuni. Ce nu știai despre aceste fructe îndrăgite

13 May of 2020

Căpșunile sunt printre cele mai iubite fructe, dar și printre cele mai sănătoase. Deși toată lumea așteaptă încă de la începutul primăverii ca aceste delicii să apară pe tarabele piețelor, puțini știu cu adevărat câte beneficii pentru sănătate aduc aceste fructe.

Despre aceste benficii, dar și despre alte „secrete” ale căpșunilor vei afla în rândurile următoare.

Beneficii pentru sănătate

În 150 de grame de căpșuni – adică atât cât se află într-un castron mic, se găsește 140% din necesarul zilnic de vitamina C, 10% din necesarul de vitamine din grupul B și o doză importantă de vitamina K. La acestea se adaugă minerale rare, excelente în dieta de primavară: molibden, potasiu, fier, magneziu, cupru și fibre foarte solubile.

Căpșunile tonifică mușchiul cardiac, purifică și împrospăteaza sângele, reglează și completează rezerva de fier din organism. Tot ele echilibrează nivelul glucozei din sânge, iar antioxidanții foarte puternici pe care îi conțin au capacitatea de a distruge celulele canceroase.

Sunt un aliat excelent pentru frumusețea pielii, dar sunt considerate și fructe cu efect afrodisiac. 

Poți ține chiar și o cură de căpșuni. Pentru ca această să fie eficientă și să-ți aducă toate beneficiile de care ai nevoie, ar trebui să consumi aproximativ 300 de grame de căpșuni pe zi, timp de două săptămâni.

Atenție însă! Căpșuna este unul din puținele fructe care poate provoca alergii violente. 

Curiozități botanice despre căpșuni

Căpșuna este singurul fruct care are semințele pe afară. Fiecare fruct are circa 150 de semințe, iar cele mai mari pot ajunge și la 200.

Căpșunile nu sunt fructe de pădure, ca afinele și zmeura. Aceste fructe fac parte din familia trandafirului (Rosaceae). Planta care face căpșune este perenă, ceea ce înseamnă că,  odată plantată, va face fructe mai mulți ani la rând. Evident trebuie îngrijită corect și protejată iarna.

Câteva idei culinare

Din capșuni se poate face: salată (sunt minunate combinate cu frunze de spanac), supă (cu mentă, parmezan si puțina smântană, totul la rece, trecut prin blender) și zeci de prăjituri.

Gemul și dulceața de căpșuni păstrează o mai mare parte din proprietățile fructelor proaspete, dar mai ales inconfundabila aromă. Deși pare o filozofie întreagă, gemul și dulceața se fac destul de ușor. Poți afla câteva sfaturi în acest articol.

Mai mult. fructele se pot mura, păstrându-și aroma și gustul. Pentru această operațiune folosește un oțet fin, zahăr și capșuni cat mai crude.

Sperăm că ai aflat măcar un lucru nou despre aceste fructe îndragite. Dacă vrei să afli și mai multe, ai putea planifica o excursie în Belgia, mai exact în orașul Namur, unde există un muzeu dedicat cășunilor.

 

Articol exclusiv online

Text: Otilia Ignat, Foto: Unsplash

 

Comments

comments

dieta de primavara

Previous:

Dieta de primavara. Strategie pentru tonus si voie buna

seminte sanatoase, seminte de dovlea, floarea soarelui, in

Next:

Semințe sănătoase. Care sunt acestea și cu ce te ajută

You may also like

Post a new comment