Cura între 
DA și NU. Dietă sănătoasă, cură de slăbire sau regim?

03 February of 2020

O cură de slăbire înseamnă pentru fiecare dintre noi o provocare care necesită efort și determinare. Însă înainte de a trece 
la treabă, este obligatoriu să ajungem la doctorul nutriționist ca să stabilim ce respectăm: dietă sănătoasă, cură de slăbire sau regim?

Orice regim alimentar are două mari avantaje. În primul rând ne ajută să dăm jos kilogramele în plus și în al doilea rând ne sporește încrederea în noi pentru că arătăm bine și ne simțim extraordinar. Dar nu putem să nu vedem și partea mai puțin plăcută: ne bucurăm de pierderea în greutate foarte puțin timp, căci gramele încep să se adune din nou. Mai mult, de cele mai multe ori ne trezim și-n fața unor probleme de sănătate pe care nu le luaserăm în calcul (inimă slăbită, osteoporoză sau metabolism încetinit).

Cere părerea specialistului
Cură, regim sau dietă. Toate au în comun o explicație care este strâns legată de noțiuni medicale stricte. Iar acest aspect este foarte important, pentru că multe dintre noi încearcă să slăbească folosind informații din surse incerte, puțin credibile și neverificate. De unde știi ce ți se potrivește, de unde știi ce trebuie să mănânci și în ce cantitate, de unde știi cât timp trebuie să urmezi tratamentul? Sunt întrebări la care doar nutriționistul îți poate răspunde.

La prima vizită în cabinet, doctorul te va întreba despre dieta ta curentă și va fi interesat să afle ce fel de viață duci. În mod cert te va pune să faci un set de analize și se va informa despre posibilele afecțiuni pe care le ai. Apoi, cu toate informațiile adunate, îți va recomanda un plan individual de acțiune, structurat pe ore, zile și chiar luni. El va stabili ce să mănânci și care sunt cantitățile corecte pentru tine, spunându-ți și câte kilograme vei da jos.

Faci aceste greșeli?
O dietă ținută după ureche atrage după sine 
o grămadă de probleme. Dacă te regăsești în listă, 
e cazul să renunți și să te duci la specialist.
1. Nu mănânci la ore fixe.
2. 
Te îndopi cu suplimente și uiți de mâncare.
3. 
Faci prea mult efort zilnic la sală (nu slăbești, ci doar obosești).
4. 
Nu dormi suficient (asta aduce zilnic un spor de calorii).
5. 
Alegi salata, în loc de o supă sau un sandvici dietetic.
6. 
Mănânci tone dintr-un aliment despre care ai auzit că te ajută să slăbești sau că este sănătos.
7. Mănânci puțin, dar nu slăbești.
8. Nu te hidratezi corespunzător.

Mituri vs Adevaruri

Ai auzit vreodată acele reclame: „Slăbești 50 de kilograme în 3 săptămâni!“, „Mănânci cât vrei și slăbești garantat!“ sau „Cu acest produs slăbești instant!“? Ți se par imposibile pentru că sunt imposibile. Iată și alte chestii neadevărate:
Unii oameni mănâncă orice, oricând și nu au probleme de greutate. De obicei, acele persoane nu mănâncă chiar atât de mult ca tine și probabil sunt ajutate și de ereditate.

În plus, este foarte posibil ca stilul de viață al acelor persoane să fie unul activ, cu mult sport. Un regim cu puține grăsimi sau fără zahăr înseamnă puține calorii. Nu obligatoriu!

O dietă low fat poate avea mai multe calorii decât ți-ai imagina.  Dacă sar peste o masă, slăbesc. Nu. Te înfometezi, iar la masa următoare vei mânca mai mult decât era necesar. Dacă mănânc carne, slăbesc greu și nu e oricum sănătos. Proteina animală este tocmai secretul anumitor cure de slăbire. Carnea (neprocesată și nemodificată genetic) este sănătoasă, iar aportul de nutrienți este semnificativ.

Citește si:

Sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

Previous:

Bananele, un superfruct ideal pentru sănătate

Next:

Lămâia, remediu universal. Beneficii pe care sigur nu le știai

You may also like

Post a new comment