Cupru si marile lui beneficii pentru organism

25 June of 2020

Cuprul este un micronutrient, unul dintre oligoelementele esențiale, cunoscut și prin simbolul său, Cu și este necesar pentru ca organismul să construiască țesuturi conjunctive, celule sanguine și melanină. Produce energie, transportă fierul în organism, menține funcția neurologică și previne deteriorarea oxidativă. Majoritatea acestui micronutrient din corpul uman este localizat în oase, mușchi, ficat, rinichi și creier. Aproximativ 5% se află în fluxul sanguin.

Cuprul, care se găsește într-o mare varietate de alimente, inclusiv carne, cacao, cereale integrale, nuci, semințe și fructe de mare, este absorbit în principal în intestinul subțire superior și într-un grad mai mic în stomac. Doza zilnică recomandată, la adulți, este de 900 mcg pe zi.

Simptome

Simptomele obișnuite ale deficitului sunt anemia care nu răspunde la suplimentarea fierului și, în unele cazuri, trombocitopenia sau pancitopenia. Deficiența poate duce, de asemenea, la disfuncții neurologice, uneori pacientul prezentând simptome ca mers dezordonat sau necoordonat. Simptomele deficitului de cupru sunt similare cu cele ale fierului, vitaminei B12, tiaminei și acidului folic.

Sănătatea cardiovasculară

Nivelurile scăzute de cupru au fost legate de colesterolul ridicat și tensiunea arterială ridicată. Un grup de cercetători a sugerat că unii pacienți cu insuficiență cardiacă pot beneficia de suplimente care să conțină acest mineral pentru ameliorarea bolii.

Funcția imunitară

Prea puțin cupru în organism poate duce la neutropenie. Aceasta este o deficiență de globule albe, sau neutrofile, care combate infecțiile. O persoană cu un nivel scăzut de neutrofile este mai probabil să aibă o boală infecțioasă.

Osteoporoza

Deficitul sever este asociat cu densitatea minerală osoasă mai mică și cu un risc mai mare de osteoporoză.

Producția de colagen

Cuprul joacă un rol important în menținerea colagenului și a elastinei, componente structurale majore ale corpului nostru. Oamenii de știință au emis ipoteza că cuprul poate avea proprietăți antioxidante și că, împreună cu alți antioxidanți, un aport sănătos poate ajuta la prevenirea îmbătrânirii pielii. Fără suficient cupru, corpul nu poate înlocui țesutul conjunctiv deteriorat sau colagenul care constituie schela pentru os.

Alimente bogate in cupru

Cele mai bune alimente care aduc un aport bun de cupru sunt:

  • Lintea – o cană de linte furnizeaza 25% din necesarul zilnic, aproximativ 0,5 miligrame.
  • Migdale  – o mâna de migdale oferă 20% din necesarul zilnic de cupru – aproximativ 0,4 miligrame.
  • Semințe de floarea-soarelui – la fel, o mână de seminte crude aduce 30% din necesarul zilnic de cupru.
  • Ciocolata neagră – este una dintre cele mai bune surse de cupru. Un pătrățel de ciocolată neagră echivalează cu aproximativ 45% din necesarul zilnic.
  • Brânza de capră – felie de brânză de capră aduce 10% din necesarul zilnic.
  • Semințe de susan – o lingură de semințe conține apoximativ 73% din necesarul zilnic.
  • Ciupercile – sunt printre cele mai bune surse, mai ales ca pot fi consumate constant. 50 de grame de ciuperci aduc 20% din necesarul zilnic de cupru.

Citeste si: Vitamine si minerale necesare in dieta

 

Articol exclusiv online, text: Ada Oprea, sursa foto: unsplash.com

 

 

Comments

comments

mancare japoneza

Previous:

Cum să îți menții greutatea chiar și în izolare

plamani, papadie, a sufla in papadie, fata care sufla

Next:

10 cele mai bune alimente pentru plămâni sănătoși

You may also like

Post a new comment