Cum să ai o imunitate de fier

25 March of 2020

De la masaje până la ceaiul de ghimbir, aceste sfaturi și obiceiuri sănătoase te vor ajuta să eviți răcelile și gripa pe tot parcursul sezonului.

Masajul e bun
Majoritatea studiilor arată că masajul poate reduce anxietatea, tensiunea arterială și ritmul cardiac, iar scăderea acestora înseamnă și mai puțin stres, un factor extrem de important pentru o imunitate de fier. Orice tip de masaj este în regulă, atât timp cât presiunea asupra corpului este moderată. Vorbește cu terapeutul tău pentru a stabili cu prioritate acele tipuri de masaj care pot fi de folos în tratarea sau ameliorarea afecțiunilor de care suferi.

Fă un duș rece
Dușurile reci ajută când te simți vlăguită și fără energie, când ai migrene sau probleme de circulație sanguină. Pentru început încearcă dușul rece pe o perioadă scurtă de timp. Deși un duș rece de 10 minute ar putea fi tolerabil vara, iarna este posibil să nu-l suporți mai mult de 1 minut, la sfârșitul unui duș cald, evident. Consultă medicul de familie sau specialistul dacă ai probleme cardiovasculare, deoarece o temperatură scăzută și bruscă poate provoca un un puseu al tensiunii arteriale.

Încearcă ghimbir
Timp de secole, ghimbirul a fost rădăcina-medicament pentru o gamă largă de tulburări gastro-intestinale, inclusiv constipația. Cercetătorii consideră că compușii săi stimulează secrețiile digestive, îmbunătățesc tonusul muscular și contribuie la deplasarea alimentelor prin tractul gastro-intestinal. Ghimbirul proaspăt – infuzat în ceai sau mâncat direct – este cel mai bun, dar și cel sub alte forme (uscat, praf, gătit) poate fi eficient.

Spală-te pe mâini
Conform Centrelor de Control și Prevenire a Bolilor, spălarea mâinilor este cea mai importantă acțiune pe care o poți face pentru a scăpa de viruși fără să mai vorbim de bacterii, cum ar fi E. coli și salmonella. Spală-te cu săpun obișnuit și apă caldă timp de cel puțin 20 de secunde (timpul necesar pentru a cânta „La mulți ani” de două ori). Spală în mod viguros toate zonele mâinilor, nu doar palmele și verifică dacă unghiile sunt curate.

Ia vitamina C și zinc
Deși vitamina C și zincul pentru prevenirea răcelii rămân controversate, unele studii arată că vitamina C este utilă – în special pentru persoanele care sunt supuse unui stres extrem – și că zincul poate preveni înmulțirea virusurilor. Experții spun că nu este rău să încerci.

Mănâncă mai mult usturoi
Usturoiul este bogat în antioxidanți care stimulează imunitatea și combate inflamația. Aceasta înseamnă că că stimulează apărarea împotriva bolilor de zi cu zi.
Dacă ești îngrijorată de respirația urât mirositoare, trebuie să știi că există opțiuni cu mai puține efecte secundare. Extractul de usturoi este o alternativă excelentă, fără mirosuri, și are chiar o concentrație mai mare de compuși care fac din usturoi un superfood.

Păstrează optimismul
Într-un studiu realizat în urmă cu ceva timp, participanții care au intensificat activitatea într-o regiune a creierului asociată cu o atitudine pozitivă au produs cantități mai mari de anticorpi antigripali. Cercetătorii au ajuns la concluzia că, în mod firesc, creierul comunică cu sistemul imunitar și invers.

Citeste si:

Sursa foto: pixabay.com/ Articol exclusiv online, text: Ada Oprea

Comments

comments

alimente tiroida

Previous:

Alimente banale care stimulează activitatea tiroidei

Next:

Cum controlezi anxietatea. Pandemia și stresul izolării

You may also like

Post a new comment