Cum îți cureți ficatul de toxine? Câteva sfaturi

01 October of 2020

Veritabilă uzină chimică a organismului, ficatul este cel mai mare organ din corp şi are un rol esemțial în buna lui funcţionare. Pentru a-l menţine sănătos, este esenţial să-l curăţăm de toxine. Măcar din când în când. Există soluții simple care pot face asta, iar beneficiile le vei simții, din plin, imediat.

Cu rolul de a regla circulaţia sângelui, ficatul este cel care produce aminoacizii şi substanţele ce ajută la regenerarea şi detoxifierea organismului. Ficatul se află în fiecare zi sub presiunea tuturor substanţelor chimice introduse în organism care afectează funcţiile hepatice, iar pentru a-l păstra sănătos trebuie să-l curăţăm de toxine.

Apa cu lămâie şi usturoiul stimulează enzimele

Dimineaţa, imediat după ce ne trezim, un pahar cu apă la temperatura camerei este mirculos. Adaugă zeama unei lămâi. Astfel, ficatul va fi stimulat să producă mai multe enzime şi va scăpa de toxinele acumulate. Evident, nu trebuie să adăugi zahăr.

Un important rol hepatoprotector are şi usturoiul: conţine substanţe ce stimulează enzimele din ficat, dar este bogat şi în alicină şi seleniu. Usturoiul s epoate consuma crud, copt sau adaugat în preparate. Nu este nevoie de cantități mari, doi-trei căței sunt suficienți, dar este important să-l consumi în fiecare zi, timp de 7-10 zile.

Citeste si: Cele mai bune surse de fier

500 g de struguri roşii/zi, 10-14 zile

Reale proprietăţi detoxifiante au şi strugurii roşii: stimulează ficatul să elimine toxinele pe care le-a acumulat. Pentru un efect maxim, trebuie să consumi 500 g de struguri roşii pe zi, în fiecare zi, timp de două săptămâni. Aceștia pot ține loc de o masă în sine.

Protejează-l în fiecare zi

Cea mai bună abordare este să-l proiejezi în fiecare zi, iar soluțiile sunt la îndemână. Iată câteva reguli pe care le poți respecta în fiecare zi:

  • Evită alimentele procesate și pe cele super-rafinate (zahăr, salamuri, pâne albă);
  • Consuma carene o singură dată în zi, și respectă una sau două zile pe săptămână, fără carne;
  • Consumă cereale integrale, alimente fermentate (iaurt) grăsimi sănătoase, nuci şi seminţe;
  • Evită uleiurile rafinate;
  • Alege grăsimi sănătoase: ulei de cocos, unt, avocado;
  • Consumă legume verzi – sunt bogate în magneziu, folaţi, vitaminele B şi C
  • Elimină consumul de alcool, renunță la fumat și dormi cel puțin opt ore pe zi. Ficatul se regenerează natural, când dormi.

Citeste si: Detox de 48 de ore

Text: Otilia Ignat/sursa foto: unsplash.com

Comments

comments

femeie infrigurata, femeie care bea ceai, femeie imbracata gros, femeie cu parul rosu, boli agraveaza frigul

Previous:

Ce boli agravează frigul și cum te protejezi

femeie cu o frunza in mana, toamna intr-o padure, femeie cu caciula, astenia de toamna

Next:

Astenia de toamnă și variante naturale de energizare

You may also like

Post a new comment