10 cele mai bune alimente pentru plămâni sănătoși

29 June of 2020

Menținerea plămânilor sănătoși este esențială pentru starea de bine a întregului organism. Cu toate acestea, expunerea la fumul de țigară și toxinele de mediu, precum și consumul unei diete nepotrivite pot influența sănătatea pumlmonară. De aceea, modificarea stilului de viață, inclusiv prin urmarea unei diete bogate în nutrienți, poate să ajute.

Alimente care pot ajuta la sănătatea plămânilor

1. Sfecla. Rădăcina viu colorată și frunzele plantei conțin compuși care optimizează funcția pulmonară. Leguma este bogată în nitrați, ceea ce s-a dovedit că este benefică funcției pulmonare. Nitrații ajută la relaxarea vaselor de sânge, la reducerea tensiunii arteriale și la optimizarea absorbției de oxigen. În plus, partea verde a sfeclei este ambalată cu antioxidanți, magneziu, potasiu, vitamina C și carotenoizi – toate esențiale pentru sănătatea pulmonară.

2. Ardeiul. Leguma este printre cele mai bogate surse de vitamina C, un nutrient solubil în apă care acționează ca un puternic antioxidant în corpul. Obținerea suficientă vitamina C este importantă în special pentru cei care fumează. Consumând doar un ardei roșu dulce de dimensiuni medii (119 grame) oferă 169% din aportul recomandat pentru vitamina C.

3. Mărul. Cercetările au arătat că un consum regulat de mere poate ajuta la promovarea funcției pulmonare. Studiile arată că aportul de mere este asociat cu o scădere mai lentă a funcției pulmonare la foștii fumători. În plus, consumul a cinci sau mai multe mere pe săptămână este asociat cu o funcție pulmonară bună și un risc redus de apariție a multor boli de plămâni.

4. Dovleacul. Miezul dulce al dovleacului conține o varietate de compuși vegetali care susțin sănătatea plămânilor. Este deosebit de bogat în carotenoizi, inclusiv betacaroten, luteină și zeaxantină – toate având proprietăți antioxidante și antiinflamatorii puternice.

5. Turmericul. Este adesea folosit pentru a promova sănătatea generală datorită efectelor sale puternice antioxidante și antiinflamatorii. Curcumina, principalul component activ în turmeric, poate fi deosebit de benefică pentru susținerea funcției pulmonare.

6. Roșia. Acest fruct este și el printre cele mai bogate surse alimentare de licopen, un antioxidant carotenoid care a fost asociat cu sănătatea pulmonară îmbunătățită. Consumul de roșii reduce inflamația căilor respiratorii la persoanele cu astm și îmbunătățește funcția pulmonară la persoanele cu boli pulmonare.

7. Afinele. Sunt încărcate cu nutrienți, iar consumul lor a fost asociat cu o serie de beneficii pentru sănătate, inclusiv protejarea și păstrarea funcției pulmonare. Afinele sunt o sursă bogată de antocianine, incluzând malvidina, cianidina, peonidina, delfininina și petunidina. Antocianinele sunt pigmenți puternici, care s-au dovedit a proteja țesutul pulmonar de deteriorarea oxidativă.

Antioxidanții susțin funția pulmonară

8. Ceaiul verde. Este o băutură care are efecte impresionante asupra sănătății. Are proprietăți antioxidante și antiinflamatorii și s-a dovedit că inhibă fibroza sau cicatrizarea țesuturilor. Fibroza pulmonară este o boală caracterizată prin cicatrizarea progresivă, care afectează funcția pulmonară a țesutului pulmonar.

9. Varza roșie. Este o sursă accesibilă și bogată de antocianine. Acești pigmenți vegetali conferă culoarea vie. Aportul de antocianină a fost legat de o scădere redusă a funcției pulmonare. Mai mult, varza are multe fibre fibre. Studiile arată că persoanele care consumă mai multe fibre au o funcție pulmonară mai bună decât cele care consumă cantități mici de fibre.

10. Uleiul de măsline. Consumul poate ajuta la protejarea împotriva afecțiunilor respiratorii precum astmul. Uleiul de măsline este o sursă concentrată de antioxidanți antiinflamatori, incluzând polifenoli și vitamina E, care sunt responsabili pentru beneficiile sale puternice pentru sănătate.

Citeste si: Mugurii de brad, tonic pulmonar

Articcol exclusiv online, text: Ada Oprea, sursa foto: pixabay.com

 

Comments

comments

alimente bogate in cupru

Previous:

Cupru si marile lui beneficii pentru organism

seminte de susan

Next:

Beneficiile pentru sănătate ale semințelor de susan

You may also like

Post a new comment