Ce urmează după dietă? Cum îți păstrezi greutatea

15 October of 2020

Se pune că cel mai greu nu este să respecți o dietă, ci să te menți după ce dieta s-a terminat. Deci, ce urmeză după dietă și cum îți păstrezi greutatea.
După o perioadă cu restricții ajungi la greutatea dorită. Ai toate motivele să fii fericită, dar trebuie să știi ca începe o nouă perioadă grea!

Perioada de grație…

Dieta are ca scop invesarea unor procese metabolice. În aceste condiții, în primele trei-patru săptămâni, din momentul în care ai atins greutatea propusă, trebuie să oferi organismului tău o perioada de grație.

Ce trebuie să faci:

  • mișcare constant, mai multă decât în perioada de dietă;
  • consumă exact alimentele pe care le mâncai și în timpul dietei, dar fără să îți mai impui restricțiile de cantitate severe;

Ce să nu faci:

  • nu mânca nici unul dintre alimentele pe care le-ai evitat în timpul dietei;
  • porțiile “la liber” nu trebuie să depășească cu mai mult de 25% volumul din perioada de restriște.

… și revenirea la plăcerile vieții

“Tot ce este bun, ori îngrașă, ori este ilegal, ori imoral!”. Ar fi nedrept că toată viață să fii urmărită de regulile severe ale dietei. Fără puțină ilegalitate și o doză de imoral, viață nu ar mai avea farmec. Prin urmare, dacă la o luna de la încetarea dietei nu ai acumulat nici un kilogram în plus, înseamnă că esți pe calea cea bună și poți gustă din micile plăceri ale vieții.

Ce poți să faci:

  • ai voie o bucățică de ciocolată pe zi, iar o dată pe săptămâna una dintre mâncărurile interzise în perioada dietei;
  • dacă faci mișcare, poți să-ți îndulcești cafeaua, cu zahăr, și să renunți la iaurturile degresate;

Ce nu poți să faci:

  • nu consuma alimente cu indice glicemic ridicat, zahăr, bomboane și pâine albă, sau dacă o faci nu comite greșeala mai des de o dată pe săptămână;
  • nu mânca nimic din ceea ce se poate cumpără pe stradă sau gata preparat.

Efectul yo-yo

Cel mai mare risc după o perioada de dietă este efectul yo-yo. Dacă nu respecți un stil de viață sănătos, dacă nu monitorizezi ce și cât ai în farfurie, există riscul că în câteva luni să recuperezi tot ceea ce ai pierdut prin dietă, ba chiar să adaugi și ceva în plus.

Trei reguli fundamentale

1. Cântărește-te la fiecare două zile, la aceași ora din zi, după toaletă de dimineață.
2. Bea doi litri de lichide pe zi.
3. Respectă orarul și numărul meselor din timpul dietei.

Decalogul de după dietă

1. Renunta progresiv la dietă: nu abandona regulile dietei dintr-o dată. În prima luna după dietă nu depăși, în total, 12 mese normale.

2. Nu renunta la obiceiurile bune din timpul dietei. Mai ales consumul de apă și limitarea grăsimilor. Studiile au demonstrat că aportul insuficient de apă și excesul de grăsimi sunt principalele cauze ale acumulărilor de grăsime după dietă.

3. Obligatoriu trei mese pe zi și două gustări. Savurează cină cu cel puțin o ora înainte de culcare. Gustările trebuie să fie obligatoriu doar fructe.

4. Nu abuza de produsele de patiserie, nu mânca nimic pe stradă, în mijloacele de transport în comun sau în mașînă. Nu mânca niciodată în picioare, nu “ciugulii”, nu “gustă”, nu “rontaii” în față televizorului.

5. Consumă alimente bogate în fibre, fructe și legume înăbușite sau la cuptor. Alege carnea în următoarea ordine: peste, curcan, pui, carne de iepure (săracă în calorii și grăsimi) și carne de vită.

6. Oferă-ți 30 de minute de mișcare pe zi. Este mai simplu decât crezi – mergi o stație pe jos, urcă și coboară pe scări, plimbă-te cât aștepți mașină sau metroul, de exemplu. Minut cu minut se adună cele 30!

7. Mănâncă variat, încet, bucățele mici, bine mestecate, la ore fixe. Nu îți calmă enervările ronțăind, pentru că faci că tot efortul tău să devină inutil.

8. Păstrează un echilibru în raportul de lipide, proteine și glucide. Proporția trebuie să fie de 50% glucide, 20% lipide și 30% proteine. Repartiția alimentelor trebuie să respecte “regulă de aur”: 30% la masă de dimineață, 40% la masă de prânz, 20% la cină, 10% în cele două gustări.
 
9. Nu te înfometa, nu sări peste mese, nu sări peste micul dejun. Un mic dejun sănătos este secretul unei zile reușite, în care te vei simți în formă, vei fi veselă și nu te va chinui dorința de a ronțăi.

10. Nu te priva de lucrurile care îți plac, dar consumă-le cu înțelepciune. Ești dependenat de ciocolată? Nu este nici o problema dacă vei mânca două-trei pătrățele de ciocolată neagră, pe zi. Îți place pizza? Te poți răsfață o dată pe săptămâna, dacă renunți la marginea de aluat… Optează pentru mâncarea gătită, pentru dulciurile făcute în casă, pentru mâncare cât mai puțin preparată industrial.

Citeste si: Cum scapi de efectul yo-yo

Text: Otilia Ignat/ Sursa foto: unsplash

Comments

comments

vitamina B12, alimente somon peste, farfurie cu mancare, farfurie neagră, furculita

Previous:

Vitamina B12 și de ce este vitală pentru organism

citrice diverse, lami, lime, potrocale

Next:

O poveste despre citrice și câteva ciudățenii

You may also like

Post a new comment