Ce nu știai despre căpșuni și trebuie să știi

13 May of 2020

Căpșunile sunt printre cele mai sanătoase fructe. Și nu doar atât. Probabil sunt printre cele mai iubite și mai așteptate fructe. Toată luma știe că sunt printre cele mai sănătoase fructe dar puțini le știu toate secrete.

În 150 de grame de căpșuni – adică atât cât se află într-un castron mic, se găsește 140% din doza zilnică de vitamina C, 10% din necesarul de vitamine din grupul B și o doză importantă de vitamina K. La acestea se adaugă minerale rare, excelente în dieta de primavară: molibden, potasiu, fier, magneziu, cupru și fibre foarte solubile.

Căpșunile tonifica mușchiul cardiac, purifică și împrospăteaza sângele, reglează și completează rezerva de fier din organism. Despre căpșuni se mai poate spune ca echilibrează nivelul glucozie din sânge, iar antioxidanții foarte puternici pe care ii conțin au capacitatea de a distruge celulele canceroase.

Căpșuna este singurul fruct care are semințele pe afară. Fiecare fruct are circa 150 de semințe, iar cele mai mari pot ajunge și la 200.

Căpșunile nu sunt fructe de pădure, ca afinele și zmeura. Aceste fructe fac parte din familia trandafirului.

Planta care face căpșune este perena. Adică o dată plantată va face fructe mai mulți ani la rând. Evident trebuie îngrijită corect și protejată iarna.

În Belgia există un muzeu dedicat cășunelor.

Cura de căpșuni, ca să fie eficientă, și să-ți aducă toate beneficiile de care ai nevoie, înseamnă să consumi în fiecare zi, timp de două săptămâni, în medie 300 de grame de fructe pe zi.

Din capsune se poate face: salata (sunt minunate combinate cu frunze de spanac), supă (cu menta, parmezan si putina smântana, totul la rece, trecut prin blender), zeci de prăjituri și dulceață. Bine conservate sub formă de gem și dulceața de căpșuni, păstrează cea mai mare parte din proprietățile fructelor proaspete, dar mai ales inconfundabilă aromă. Deși pare o filozofie întreagă, gemul și dulceața de căpșuni se fac foarte ușor.

Mai mult se pot mura, iar aroma și gustul rămâne. Pentru această operație folosește un oțet fin, zahar si capșune cat mai crude.

Sunt un aliat excelent pentru frumusețea pielii. O vorba spune că o capșună se mănâncă, iar alta se pune pe față.

Sunt considerat fructe cu efect afrodisiac.

Este unul din puținele fructe care provoacă alergii violente. Următorul fruct cu potențial alergen, dar mult în urma căpșunelor sunt portocalele și în general toate citricele.

Citește si mai bună reteta de dulceață de căpșune

Articol exclusiv online, text: Otilia Ignat, foto: unsplash.com

Comments

comments

dieta de primavara

Previous:

Dieta de primavara. Strategie pentru tonus si voie buna

seminte sanatoase, seminte de dovlea, floarea soarelui, in

Next:

Semințe sănătoase. Care sunt acestea și cu ce te ajută

You may also like

Post a new comment