Ce beneficii ne aduce carnea de porc

06 December of 2016

Tot mai multe persoane, din dorinţa dea se hrăni cât mai sănătos şi mai echilibrat, decid să excludă carnea de porc din meniu. Însă specialiştii în medicină tradiţională chineză ne sfătuiesc să o consumăm cu moderaţie şi ne explică beneficiile ei.

Carnea de porc nu ar trebui exclusă din alimentaţie, ci doar redusă cantitativ. Este foarte adevărat că unele persoane mănâncă zilnic preparate din carne de porc, în special carne grasă, şi, în acest caz, riscul de apariţie al bolilor cardiovasculare este sporit. „Însă nu trebuie să uităm că untura de porc elimină toxinele din corp şi tratează constipaţia”, explică Adrian  Florea, specialist în medicină tradiţională chineză (www.qitaky.ro.)

 

Carnea de porc: valori nutriţionale /100g

  • Calorii- 297
  • Apă- 53%
  • Proteine- 25.7g
  • Carbohidraţi- 0g
  • Zahăr- 0g
  • Fibră- 0g
  • Grăsime- 20.8g
  • Grăsimi saturate- 7.72g
  • Grăsimi mononesaturate- 9.25g
  • Grăsimi polinesaturate- 1.87g
  • Omega-3- 0.07g
  • Omega-6- 1.64g

Normalizează digestia

„Nu este  ideal să renunţăm la carnea de porc, dar este necesar să nu ne bazăm doar pe ea. Nu doar că are gust bun, dar are şi proprietatea de a regla digestia. Persoanele care suferă de constipaţie cronică trebuie nu doar să includă carnea de porc în meniu, ci  trebuie să  bea zeama în care au fiert 500 g de carne de porc”, susţine Adrian Florea.

Grăsimi. Carnea de porc conţine diferite grăsimi, precum grăsimi saturate, mononesaturate sau polinesaturate.

Vitamine şi minerale. Probabil te întrebi ce vitamine şi minerale s-ar putea regăsi în carnea de porc. Ei bine, lista nu este deloc scurtă, aşadar:

  • Tiamină- cunoscută şi ca Vitamina B, tiamina joacă un rol esenţial în funcţiile corpului. Spre deosebire de alte tipuri de carne roşie, precum vită sau miel, carnea de porc este bogată în tiamină;
  • Seleniu- carnea de porc este o sursă ideală de seleniu, un mineral esenţial care se regăseşte şi în fructe de mare, ouă şi produse lactate;
  • Zinc- iată un mineral important, abundent în carnea de porc şi ideal pentru sănătatea creierului şi a sistemului imunitar;
  • Vitamina B12– vitamina B12 se regăseşte doar în produse de origine animală şi este perfectă pentru funcţiile creierului. Deficitul de vitamină B12 poate cauza anemie sau probleme asupra neuronilor;
  • Vitamina B6- iată un grup de vitamine, importante pentru formarea celulelor roşii de sânge;
  • Niacină- cunoscută şi ca Vitamina B3, serveşte numeroaselor funcţii ale corpului şi este ideală pentru creştere şi metabolism;
  • Fosfor- comun în multe aliment, fosforul ajută la creşterea şi menţinerea corpului;
  • Fier- carnea de porc conţine mai puţin fier decât carnea de vită sau de miel.

Alţi compuşi. Asemănător plantelor, produsele de origine animală pot conţine substanţe bioactive, altele decât vitamine şi minerale, care pot afecta sănătatea.

  • Creatină- creatina funcţionează ca o sursă de energie pentru muşchi. Este populară în rândul culturiştilor, iar cercetările au demonstrat că ajută la îmbunătăţirea masei musculare şi menţinerea ei;
  • Taurină- regăsită şi în carnea de peşte, taurina este un antioxidant aminoacid format de corp. Este bună pentru inimă şi funcţiile muşchilor;

 

Citeste si:
Carnea de pasăre, o multitudine de gusturi
Rețete cu carne tocată

Comments

comments

Previous:

Vitamina D iarna. Lectie de sanatate

Next:

Sarbatori fara kilograme in plus. O strategie eficienta!

You may also like

Post a new comment