Transalpina, atat de aproape de cer…

30 April of 2014

Drumul Național 67C traversează coama pleșuvă a Parângului, în cel mai înalt punct rutier românesc.

Foto: Cristian Niculescu

Foto: Cristian Niculescu


Atingând altitudinea maximă în Pasul Urdele, la 2.145 de metri, Transalpina traversează Munții Parâng, Șureanu și Cindrel, între localitățile Novaci și Tilișca. Lungimea totală este de aproximativ 145 de km, dar cea mai frumoasă porțiune se află între stațiunea montană Rânca și Obârșia Lotrului, pe o porțiune de 30 de km, acolo unde drumul șerpuiește deasupra crestelor montane la aproape 2.000 de metri.
Foto: Cristian Niculescu

Foto: Cristian Niculescu


De la origini, în prezent
Originea dezvoltării acestui drum este neclară, anumite surse istorice susținând că a fost construit pentru prima oară de către legiunile romane, în perioada secolelor I și II. În timpul Primului Război Mondial germanii au pietruit drumul din rațiuni militare. Inaugurată în 1935 de către regele Carol al II-lea, Transalpina a fost reconstruită și în perioada interbelică. Ca urmare a unui program derulat începând cu anul 2009, șoseaua notată cu indicativul DN 67C este în prezent asfaltată aproape în totalitate.
În fiecare an, în luna septembrie, pe o porțiune cu serpentine situată între localitățile Novaci și Rânca, se desfășoară timp de trei zile Campionatul Național de Viteză în Coastă, etapa Rânca.
Foto: Cristian Niculescu

Foto: Cristian Niculescu


Potențial turistic ridicat
Situată la altitudinea de 1.600-1.800 de metri și la 18 km distanță de localitatea Novaci (județul Gorj), stațiunea Rânca este una dintre cele mai apreciate destinații montane, aflată într-o intensă dezvoltare turistică. Plasată în dreptul golului alpin al Parângului, în apropierea celui mai înalt punct rutier din țară, această destinație se dovedește a fi o alegere inspirată, atât în perioada de vară, cât și în sezonul rece.
Foto: Cristian Niculescu

Foto: Cristian Niculescu

Pentru cei care doresc practicarea unor sporturi extreme, există trasee de off-road destinate motocicletelor sau mașinilor de teren, precum și zone amenajate pentru zborul cu parapanta, de pe vârfurile Păpușa, Măgura sau Cerbul.
În ultimii ani s-au construit în zonă numeroase pensiuni și vile, beneficiind de un decor natural minunat și oferind numeroase variante de loisir, promovând astfel Rânca în rândul vizitatorilor săi ca destinație de elită și important obiectiv turistic românesc de secol XXI.
Foto: Cristian Niculescu

Foto: Cristian Niculescu


Cei care se aventurează în traversarea Transalpinei trebuie să aibă suficient combustibil în rezervor, deoarece pe întreaga porțiune de aproape 150 de km a DN67C, de la Novaci și până în apropierea orașului Sebeș, nu există nicio benzinărie. Numărul sistemelor de cazare este într-o continuă creștere, astfel că aici pot fi găsite, indiferent de anotimp, camere duble cu mic dejun inclus, la prețuri variind între 80 și 120 de lei/noapte. Iarna, zona dintre Rânca și Obârșia Lotrului este închisă, fiind accesibilă turiștilor doar în anotimpul cald, între 15 martie și 15 noiembrie, în funcție de vreme.

Text: Cristian Niculescu



Comments

comments

Previous:

Măldărești – Culele Duca și Greceanu

Next:

„Avem nevoie să credem în magie și în povești“

You may also like

Post a new comment