Plaiurile Carașului

28 October of 2013

România încă se mai poate mândri cu locuri minunate, în care natura și-a păstrat caracterul pur, sălbatic…

Foto: Cristian Niculescu

Foto: Cristian Niculescu

Bogate arii naturale protejate, cetăți feudale, castre romane și orașe cu istorie îndelungată conferă celui de-al treilea județ din țară ca mărime un loc bine meritat pe harta turistică a României.
Atestări ale prezenței umane în regiune sunt cunoscute din urmă cu peste 2 milenii, astfel, în anul 153 î.H. fiind menționată documentar una dintre cele mai vechi stațiuni balneoclimaterice din lume – Băile Herculane –, ca apoi în anul 102 să fie ridicat castrul roman Tibiscum. Localitatea Caransebeș este atestată la rândul ei în secolul al XIII-lea sub denumirea Opidum, iar anul 1817 menționează inaugurarea primului teatru zidit din sud-estul Europei, copie fidelă a celui dintâi Burgtheater vienez, la Oravița.

Foto: Cristian Niculescu

Foto: Cristian Niculescu

Cheile Nerei
Între localitățile Sasca Montană și Șopotul Nou râul Nera formează, de-a lungul a peste 20 de km, un defileu cu aspect de chei, modelând în pereții de calcar ai muntelui numeroase canioane, peșteri și căderi de apă. Drumul, accesibil pe cea mai mare porțiune doar pentru drumeții, prezintă un grad de dificultate medie, oferind turiștilor peisaje de o frumusețe răpitoare, în areale pitorești precum Cascada Beușniței, Ochiul Beiului sau Lacul Dracului. Rezervație de flori, fluturi și libelule colorate, Cheile Nerei oferă turiștilor veniți cu cortul și surprize mai puțin plăcute ca urmare a prezenței viperelor și a scorpionilor într-un spațiu natural perfect conservat.

Foto: Cristian Niculescu

Foto: Cristian Niculescu

De la Oravița la Anina
În lungime de aproape 34 de km, linia de tren Oravița-Anina este prima cale ferată montană construită în România. Acest tronson a fost finalizat în anul 1863 pentru a servi transportului de cărbune către portul dunărean Baziaș. În anul 1869 linia ferată a fost deschisă și transportului de persoane. Asemănătoare din mai multe puncte de vedere Semmering­bahn-ului austriac inclus pe lista patrimoniului UNESCO în anul 1998, calea ferată românească urcă pe o diferență de nivel de aproape 340 de metri, traversând 14 tuneluri și 10 viaducte. Traseul numără 7 gări și traversează viaductul Jitin, înalt de 37 de metri, cel mai înalt viaduct al Căilor Ferate Române.
Acest traseu, împreună cu o numeroase alte obiective turistice, atrage în județul Caraș-Severin zeci de mii de turiști anual.

Foto: Cristian Niculescu

Foto: Cristian Niculescu

Transport și cazare: De la Timișoara la Oravița sau Anina sunt 110 km, respectiv 130 km. De la București distanța crește la aproape 500 km. Din păcate, nu există o rută directă de tren din Capitală, varianta cea mai accesibilă fiind autoturismul. Pentru cei mai puțin pretențioși există spații de campare în parcurile naționale, prețul de cazare în pensiuni situându-se între 90 și 150 lei camera dublă/noapte, fără mic dejun.

Text: Cristian Niculescu



Comments

comments

Previous:

Parcul Natural Comana

Next:

Arad, oraș istoric

You may also like

Post a new comment