Beneficiile sucului de morcovi pentru sănătate și frumusețe

21 April of 2020

Morcovul este o legumă rădăcinoasă plină de nutrienți, crocant, dulceag și bogat în antioxidanți, fibre, betacaroten, vitamine și minerale. Studiile au arătat că morcovul este bun atât crud, cât și gătit termic, iar aportul regulat de suc de morcovi pentru sănătatea pielii și a vederii este esențial.

Antioxidanți pentru organism
Consumul de morcovi este legat de reducerea stresului oxidativ și a inflamației. Într-un studiu, bărbații care au consumat suc de morcov au avut în mod regulat cele mai mici incidențe de boli de inimă. Sucul de morcovi este, de asemenea, una dintre cele mai populare băuturi nealcoolice din multe țări. Este extraordinar mai ales când este amestecat cu alte sucuri de fructe sau legume. Betacarotenul din sucul de morcovi este un puternic antioxidant. Poate ajuta la reducerea riscului de cancer și la prevenirea complicațiilor cardiace. Fibra din suc poate scădea nivelul glicemiei și poate ajuta la pierderea în greutate. Ceilalți nutrienți importanți din băutură pot susține imunitatea și sănătatea pielii.

O vedere de invidiat
Vitamina A, în cantități recomandate, este esențială pentru o vedere bună, iar morcovii oferă nutrientul din abundență. Dacă o persoană este lipsită de vitamina A pentru prea mult timp, segmentele exterioare ale fotoreceptorilor ochilor încep să se deterioreze. Sucul de morcovi conține luteină, un puternic antioxidant. Studiile au scos la iveal faptul că aportul de morcovi este corelat cu un risc redus de degenerare maculară.

Sănătate pentru piele
Morcovii sunt bogați în carotenoizi. Cercetările sugerează că fructele și legumele bogate în acești compuși pot oferi beneficii fotoprotectoare. De asemenea, par să contribuie la culoarea normală a pielii umane. Betacarotenul din suc are proprietăți vindecătoare. Înfășoară radicalii liberi și protejează țesuturile pielii. Compusul are și proprietăți fotoprotectoare.

Slăbești ușor
Fibra din sucul de morcovi poate ajuta la pierderea în greutate. Cercetările recomandă un aport adecvat de fibre pentru a scăpa de excesul de greutate (în special din zona abdominală). Sucul de morcovi are de asemenea un aport redus de calorii. Prin urmare, este ideal într-o dietă.

Susține sănătatea inimii
Aportul de sucuri de fructe și legume, în general, poate reduce riscul bolilor de inimă. Jumătate de litru de suc de morcovi suprimă, de asemenea, degradarea oxidativă a lipidelor (denumită și peroxidare lipidică), reducând astfel riscul de boli cardiovasculare. Sucul de morcovi conține polifenoli și nitrați. Acestea sunt alte componente bioactive care ajută la reglarea nivelului tensiunii arteriale. Sucul din morcovi poate reduce și nivelul de colesterol.

Ajutor în tratamentul diabetului
Studiile clinice pe animale au arătat că sucul de morcovi fermentat cu o anumită bacterie (Lactobacillus plantarum NCU110) ameliorează simptomele diabetului de tip 2. Cu toate acestea, sunt necesare mai multe cercetări pe oameni pentru a înțelege în continuare potențialul antidiabetic al sucului de morcovi. De asemenea, fibra din suc creează senzația de sațietate și, astfel, descurajează supraalimentarea. Morcovii conțin carbohidrați complecși care ar putea reduce răspunsurile la glucoză din sânge.

Îmbunătățește sănătatea creierului
Betacarotenul din suc stimulează, de asemenea, funcția cognitivă și reduce pe termen lung riscul de apariție al problemelor legate de vârstă. Potasiul din sucul de morcovi poate reduce și riscul de accident vascular cerebral. O ceașcă de suc de morcovi conține 689 miligrame de potasiu, care satisface peste 17% din necesarul zilnic de nutrienți.

Digestie fără probleme
Fibrele din suc pot stimula sănătatea digestivă. Sucul de morcovi ar putea fi o opțiune bună pentru persoanele (și copiii) care suferă de constipație. Potasiul din sucul de morcovi poate ajuta, de asemenea, la tratarea diareei. Piureul de morcovi ajută în acest sens. Sucul conține, de asemenea, compuși alcalini care pot ajuta la tratarea refluxului acid. Acizii alcalini pot neutraliza excesul de acid gastric care provoacă simptomele acestei afecțiuni.

Stimulează imunitatea
Concentrația crescută de carotenoizi în plasmă poate stimula sistemul imunitar al organismului, conform unui studiu. Studiul efectuat pe bărbați sănătoși s-a concentrat pe modul în care sucul ar putea crește concentrațiile de carotenoizi din plasmă, sporind astfel nivelul de imunitate al acestora. Suplimentarea dietelor cu conținut scăzut de carotenoizi cu suc de morcovi a făcut diferența. Datorită proprietăților sale de stimulare a imunității, sucul de morcovi poate combate și infecțiile. Aceste proprietăți pot fi atribuite betacarotenului său, care este transformat în vitamina A în organism.

Citeste si: Bunatati din gradina

Articol exclusiv onine, text: Ada Oprea, sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

Previous:

Foamea emoțională. Ce este și cum se manifestă

Next:

Deficiențele de minerale și vitamine dăunează creierului

You may also like

Post a new comment