Postul tenului. Înfrumusețează-ți pielea prin dietă

30 August of 2020

În perioada postului, mulți aleg să renunțe la carne, ouă și lactate din motive religioase sau pentru o detoxificare a organismului. Puțini dintre cei care țin acest post alimentar știu câte beneficii aduce el și frumuseții. Deși proteinele sunt importante pentru aspectul pielii, părului și unghiilor, ele pot fi luate și din anumite alimente vegetale, iar prin eliminarea multor toxine contribuim din plin la frumusețea pielii.

Însă, cu toate că un post este excelent pentru resetarea organismului, unele alimente, care se încadrează perfect în această categorie, pot afecta deopotrivă pielea și sănătatea. Prin urmare, un post bun trebuie să conțină alegeri potrivite nevoilor organismului.

Elimină toxinele mai ușor

Corpul se curăță mai ușor de toxine și organele funcționează mai bine. Când avem o imunitate la cote înalte, și pielea e mai protejează de acțiunea factorilor externi, nu se mai irită, iar leziunile acneice sunt mai rare. Pentru a ajuta corpul să elimine toxinele, poți practica periajul uscat în fiecare zi și un drenaj limfatic săptămânal. Consumul cerealelor integrale facilitează și el eliminarea toxinelor.

Citește și: 7 rețete vegane pentru o săptămână sănătoasă și delicioasă

Cele mai bune surse de proteine

Pe lângă multe vegetale și fructe, asigură-te că ai în farfurie zilnic o sursă de proteine. Fie că alegi ciuperci, fasole, linte, năut sau quinoa, aceste alimente îți vor aduce proteinele de care pielea și părul tău au nevoie, dar și sațietatea. Cu o astfel de dietă, nu doar organismul și pielea au de câștigat, ci și silueta, pentru că e vorba de puține calorii.

Pielea devine mai catifelată

Alimentele bogate în acizi grași omega 3 și vitaminele din grupul B dau putere celulelor pielii și, alături de vitamina E, contribuie la o mai bună hidratare. O carență de B-uri, deseori întâlnită în alimentația vegetariană, duce la deshidratere, erupții și iritații, dar și la adâncirea ridurilor. Din acest motiv, e bine să incluzi în dietă avocado, semințe de floarea soarelui, conopidă, fasole boabe, banane, semințe de susan (bogate și în calciu, un mineral de frumusețe cu aport precar în post) și alune.

Clorofila, un tratament de întinerire

Încet-încet, apar legumele cu fruze verzi, pline de clorofilă, substanță numită și sânge verde datorită puternicului său efect antioxidant și regenerant. Însă clorofila are și rolul de a cicatriza rapid rănile și de a crește hidratarea. Consumând multe legume verzi, pielea ta va deveni mai catifelată și cu mai puține riduri fără vreun efort. Dacă vă întrebați de ce este atât de important acest aspect, vă spun că o piele uscată, îmbătrânită și deshidratată nu va permite niciodată realizarea unui machiaj fin, luminos și delicat, așa cum ne dorim.

Citește și: Beneficiile postului Paștelui 

Dușmanii frumuseții

Sunt de post, sunt gustoase, însă aduc prejudicii frumuseții: prin urmare, consumă doar ocazional cartofi prăjiți, supe instant, patiserii, covrigi și mezeluri din soia (au multe alte ingrediente nu tocmai sănătoase pe lângă soia). Toate aceste alimente conțin o cantitate mare de grăsimi trans, care măresc producția de hormoni și duc la apariția acneei. Zaharurile (se regăsesc inclusiv în covrigi) atacă colagenul și cresc inflamația. Ține post, dar unul bun și pentru fumusețe!

 

Articol preluat din revista Ioana, ediția de martie 2020, care poate fi citită integral, în format electronic, via Magzter.

Text: Luminița Tăbăran

Sursă foto: iStock

Comments

comments

makeup reusit

Previous:

Un makeup reușit. Reguli de urmat și practici de evitat

unghii false, unghii rosii, unghii frumoase, infectie la unghiile false

Next:

Infecție la unghiile false? Iată ce trebuie să faci…

You may also like

Post a new comment