Beneficii fantastice pe care le are Yoga pentru trup și minte

05 June of 2020

Yoga este un stil de viață, o artă și o filozofie în același timp. Nu este nimic rău, nimic exagerat, nimic toxic în acest complex mod de a te manifesta. Yoga înseamnă echilibru, regăsire de sine, calm, energie pozitivă și înțelepciune. Mai mult este o sursă de beneficii excepționale pentru trup și mine.

Află doar câteva dintre efectele pozitive pe care le are Yoga pentru tine!

Îmbunătățește flexibilitatea, la orice vârstă – Foarte interesant este faptul că nu contează vârsta la care faci primele exerciții de Yoga. de fiecare dată acestea vor avea ca efect îmbunătățirea flexibilității, ceea ce va duce la beneficii pentru mișcare și postură, la mai puține dureri musculare și la o stare generală mai bună.

Tonifică musculatura – Făcute corect și mai ales constant – ideal undeva în jur de 15-30 de minute în fiecare zi, cu mișcări din ce în ce mai ample și mai complexe, Yoga are capacitatea de a spori tonusul muscular și de a crește volumul acestora în detrimentul depozitelor adipoase.

yoga

Previne degradarea cartilajelor și a articulațiilor – Un complex de factori care vin din mișcarile de Yoga face ca articulațiile și cartilajele să primească un flux intens de nutrineți, iar asta le menține în stare bună de funcționare. În plus, menține structura osoasă și previne deteriorarea articulațiilor coloanei vertebrale.

Toate aceste trei beneficii, îmbunătățesc postura și previn efectele îmbătrânirii și ale sedentarismului asupra sistemului muscular și osos. Și se spune că bătrâneța începe cu dureri de picioare! Yoga anulează aceast fapt.

yoga

Îmbunătățește circulația – Efectul este la nivelul întregului corp, dar mai ales la nivelul membrelor. Faptul este direct legat de beneficiile pe care le aduce sistemului oste-articular și muscular și posturii în general. Dar îmbunătățirea, în general, a circulației face ca beneficiile să fie și la nivelul sistemului circulator și al inimii. Astfel este dovedit că Yoga:

  • Scade presiunea arterială;
  • Reglează ritmul cardiac;
  • Sporește sănătatea inimii și vascularizarea acesteia.

Reglează secreția hormonală – Tot sistemul hormonal are de câștigat de pe urma practicilor Yoga. În primul rând este redusă substanțial secreția de cortizol, hormon care declansează toate procesele metabolice negative asociate cu stresul intens. Pentru femei reglează secreția hormonilor feminin, sporește fertilitatea, combate neplăcerile sindromului premenstrual și al celor asociate cu menopauza, iar la bărbați crește și reglează secreția de testosteron și crește apetitul sexual.

eliberare, yoga

Te face fericit! – Da! Pur și simplu unele poziții de Yoga pot avea darul de a te face să te simți bine în pielea ta. Cresc respectul de sine, au capacitatea de a te relaxa și echilibra psihic. Este probat faptul că exercițiile de Yoga pot să reducă riscul de depresie, și să crească secreția de hormoni ai fericirii, care aduc o stare de bine generală și cresc potențialul psihic al omului.

Scad nivelul de zahar din sânge – O serie de reacții metabolice care pleacă de la mobilizarea musculară și reechilibrarea hormonala au ca efect pozitiv, mai ales în cazul celor care practică Yoga în mod constant, scaderea nivelul de zahar din sânge, ceea ce previne depunerile adipoase, diabetul și bolile cardio vasculare.

miscare in aer liber

Crește abilitățile cerebrale – Persoanele care fac Yoga s-au dovedit a fi mai pregătite pentru a face față provocărilor zilnice. Mai mult se pare că sunt mai inteligente și mai performante decât persoanele care fac mișcare, dar nu Yoga. În plus sporește capacitatea de memorare și atenția.

Crește capacitatea de reacție a sistemului imunitar – Este un fapt care a fost demonstrat prin mai multe studii. Este cert efectul pozitiv pe care îl are asupra imumității generale și pentru sporirea capacității de vindecare și recuperare în cazul celor care pratică cu regularitate acest tip de activitate fizică. S-a demonstrat că practicanții de Yoga au un nivel de suportabilitate al durerii foarte ridicat.

Te ține departe de tentații nocive – Exercițiile de Yoga au capacitatea de a te ajuta să scapi de dependențe, mai mult previn interesul pentru astfel de excese, pentru că pur și simplu organismul unui yoghin nu are nevoie de astfel de stimului, ca urmare a echilibrului interior pe care îl dobândesc prin exerciții

Îmbunătățește somul – Nu vei auzi niciodată ca o persoană care face Yoga să aibă probleme cu somnul sau să sufere de insomnie. Mai mult, Yoga crește calitatea somnului, astfel că vei dormi mai puțin, dar mult mai profund și te vei simți odihnit și energic în fiecare zi.

Toate marile beneficii – dintre care le-am enumerat doar pe câteva, se vad rapid din momentul în care începi să practici regulat această formă de mișcare și adopți acest stil de viață cu filozofia lui cu tot.

Citeste si: Miscari de fitness la serviciu

Sursa foto: unsplash/ Articol exclusiv online, text: Otilia Ignat

Comments

comments

ce este anxietatea

Previous:

Ce este anxietatea și cum poți să o ții sub control

aluninte, spate femeie cu alunite

Next:

Alunițe și soare, o problemă delicată de care trebuie să ai grijă

You may also like

Post a new comment