Vacanța tălpilor goale

31 May of 2017

Vacanța tălpilor goale – Dă picioarelor tale șansa să se odihnească și, astfel, 
să susțină echilibrul întregului organism: oferă-le vacanță vara asta și lasă-le să pășească liber pe pământ!

În talpă se află cea mai mare cantitate de terminații nervoase per centimetru pătrat din tot corpul; stimularea lor blândă prin mersul pe suprafețe diferite funcționează ca procedeu de relaxare și autentică „încărcare a bateriilor“. După ce a stat tot anul închisă în pantofi, talpa se bucură de prilejul de a lua contactul cu pământul, atât ca masaj exercitat de diverse suprafețe, cât și ca energie. „Împământarea“ despre care se vorbește acum intens în cercurile naturiste nu este decât reconceptualizarea unui principiu străvechi, cunoscut de când lumea și la noi: legătura cu pământul ne face bine, ne înveselește, ne revigorează și ne conectează la puternica vitalitate a planetei.

Nu trebuie să luăm contact intens cu medicina ayurvedică, după care tălpile sunt proiecții ale chakrei vitale și încărcarea lor de la pământ funcționează ca un energizant pentru corpul omenesc, ci este suficient să facem ce au făcut de secole oamenii de la țară: vara tălpile trebuie să se bucure de mângâierea pământului.

Pe scurt, vara asta oferă-i piciorului tău posibilitatea de a păși desculț chiar și în casă, dar cel mai bine pe pământ, pe iarbă și, mai ales, pe nisipul de la malul mării.

Dacă te afli pe litoral, nu ar trebui să ratezi ocazia de a face câteva plimbări lungi și relativ rapide la malul mării, acolo unde nisipul este mai tare, iar valurile se sparg la nivelul gleznelor. Nu există terapie mai bună pentru picioare! Nisipul efectuează cel mai bun masaj al tălpilor, punând în mișcare circulația sangvină și limfatică, după cum realizează și un tratament de exfoliere fără efort, înnnoindu-ți practic pielea. 
Dacă pășești prin apă ceva mai adâncă, ai ocazia de a întări și mușchii picioarelor. După câteva zile de astfel de plimbări, chiar vei avea ocazia să vezi cum picioarele tale se subțiază, arată mai tonic și nu se mai simt deloc grele. Eziți încă? Poate te gândești la scenariul nefericit în care te vezi tentată să scoți piciorul din pantof pe pajiște la munte ca să calci pe covorul de trifoi proaspăt și descoperi cu groază că ai călcâiele îngroșate, gata să crape! Deloc romantic… vâri la loc piciorul în pantof, sperând că nimeni nu a observat! Ca să eviți acest cerc vicios al încălțărilor, începe din timp o campanie de tratamente  pentru tălpi.

Tălpi de catifea

Medicina ayurvedică are un cult special pentru picioare! 
Spălatul și masajul acestora ar trebui să facă parte din rutina zilnică, pentru a dinamiza circulația sangvină, a scăpa de neplăcerile invocate de retenția de apă și, mai ales, pentru a rezolva problemele pielii uscate și îngroșate. Iată câteva formule de spa pentru tălpi care pot fi realizate fără efort și acasă:

1 Exfoliere și tratament de urgență

Se începe cu înmuierea picioarelor timp de 15-20 de minute în apă călduță cu puțin oțet de mere. Apoi, se aplică un exfoliant preparat din sare de mare, câteva picături de ulei de măsline și câteva de ulei de mentă. Se freacă picioarele cu acest amestec, cu prosopul uscat – nu mai mult de zece minute, ca pielea să nu-și piardă rezistența. Se folosește piatra ponce, iar pila pentru picioare, numai în caz de extremă necesitate. Nu risca să subțiezi prea mult pielea dacă ai de gând să mergi desculță în aer liber! Natura cuprinde și pietricele, scoici sau rădăcini contondente!

Aplică o cremă pe care ai preparat-o din timp: se topesc la microunde două linguri de unt de shea, se adaugă o lingură unt de cocos, o lingură de glicerină vegetală, două capsule de vitamina E uleioasă. Se amestecă și se adaugă o linguriță de ulei de macadamia și câteva picături de ulei de scorțișoară. Crema se ține la rece 40 de minute ca să se întărească. Se aplică în strat subțire pe picioarele exfoliate și se încalță șosete subțiri de bumbac, care se vor ține toată noaptea.

2 Rapid, fără efort, efecte de durată

Se pune apă călduță într-un lighean, se adaugă trei dopuri de apă de gură (obligatoriu cu alcool și acid benzoic) și trei linguri de oțet de mere. Se țin picioarele în acest amestec 16 minute în fiecare seară.

3 Metoda 
naturistă

Se fierbe o ceașcă de fulgi de ovăz în patru litri de apă cinci minute. Se lasă să ajungă la temperatură optimă și se adaugă o ceașcă de bicarbonat. Se amestecă și se țin picioarele în această baie 30 de minute.

4 Metoda ayurvedică

Se amestecă sucul de la o lămâie cu o ceașcă de apă caldă și se clătesc picioarele. Se șterg și se ung cu 3-5 linguri de smântână grasă – se masează până intră în piele. Pentru un tratament intens al călcâielor, se adaugă sare de mare, cuișoare pisate și puțin ulei de susan.

Citeste si:

 

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/



Comments

comments

Previous:

Mereu tânără. O strategie care functioneaza

Next:

Perfecțiunea se vede imediat

You may also like

Post a new comment