Un picior foarte ușor…

05 August of 2018

E ușor de spus, dar greu de făcut vara, când temperaturile înalte ne umflă venele și ne fac să ne simțim seara picioarele ca de plumb. Iată ce poate fi de ajutor!

Mișcare

Fiecare pas activează mușchii gambelor, care susțin venele. În Statele Unite, începe să devină un trend așa-numitul ChiRunning. Creată în 1999, de către un maratonist care avea experiența practicii chinezești taichi, această metodă de alergare minimizează atât senzația de efort, cât și pericolul apariției accidentelor. În plus, mintea se odihnește și se destresează. Pe termen lung, se obține normalizarea circulației energiei vitale chi în tot corpul. Alergarea chi nu se concentrează pe viteză, ci pe postura corpului și educarea minții; ea presupune păstrarea coloanei drepte, aplecarea ușoară a corpului spre înainte, astfel încât întreaga mișcare să pornească din bazin. Mișcarea brațelor se minimalizează, ele sunt foarte relaxate și urmează mișcarea bazinului. Se aleargă rulând întreaga talpă și privind un punct în depărtare, spre care se canalizează întreaga energie – ca un tigru la vânătoare.

Dușuri reci

Un tratament foarte bun pentru vene sunt și dușurile alternative calde/reci,  făcute dimineața, precum și exercițiile tip water-gym executate în apă rece. Dacă nu ești obișnuită cu aceste tratamente, începe cu un duș cu apă rece, deplasând jetul de apă de-a lungul piciorului drept, de jos în sus, pe exterior. Apoi, se coboară pe interior, pe același picior. 
Se trece apoi la al doilea picior. Dacă nu suporți mai mult, nu trece la partea de sus a corpului; acest tratament este absolut suficient pentru circulația la nivelul picioarelor.

Delicii pentru vene

Alimentația poate fi și ea de ajutor. Țelina purifică sângele și ajută la eliminarea problemelor de circulație venoasă. Strugurii, fructele de pădure, ceapa roșie și măslinele conțin flavonoide care fortifică venele, le păstrează pereții elastici și mențin fluiditatea sângelui. Afinele chiar pot înlătura unele cheaguri din vene. Efect secundar cât se poate de îmbucurător: aceste delicii sunt toate hipocalorice, iar la rândul lui, slăbitul înseamnă în sine o ușurare pentru vene.

Ce spun modelele

Dacă trebuie totuși să stai pe tocuri, nu sta! Mișcă-te continuu! Acesta e secretul top-modelelor care reușesc să petreacă ore în șir pe tocuri, fără ciorapi compresivi, dar cu picioare impecabil de frumoase. Încordarea piciorului pentru a-l menține mult timp în aceeași poziție pe care o considerăm „frumoasă“ poate avea drept consecință blocaje venoase. Așadar, nu bloca articulațiile, menține pe cât posibil piciorul relaxat și schimbă poziția picioarelor continuu. Ai grijă de felul în care sunt croite sandalele și evită-le pe cele cu talpă foarte subțire, dar și pe cele care lasă un gol mare între talpa ta și talpa pantofului și, mai ales, nu strânge excesiv baretele, mai ales în cazul sandalelor de tip „gladiator“.

Masaj ayurvedic

Masându-ți picioarele zilnic, ai șansa să-ți îmbunătățești circulația, dar și să scapi de senzația de oboseală nervoasă și să-ți tonifici musculatura. Aplicând ulei pe picioare în fiecare zi, scapi de neplăcerea călcâielor crăpate, dar și de pericolul infecțiilor și micozelor. Picioarele se înmoaie într-un lighean cu apă caldă în care razi ghimbir și adaugi o lingură de sare de mare. Adaugă și câteva petale de trandafiri și relaxează tot corpul; lasă-te cuprinsă de aroma lor preț de vreo 20 de minute. Apoi șterge picioarele cu prosopul și aplică ulei de cocos, mai întâi pe piciorul drept, apoi pe stângul. Începe masajul, care trebuie să dureze 20 de minute per picior. Începe dinspre călcâi spre gleznă, cu presiune mare. Continuă pe interiorul piciorului, către degete. Masează zona dintre deget, apoi trage de fiecare degete, pe rând, în exterior. Apoi continuă pe tendoane, pe fața piciorului, după care îndoaie genunchiul și sprijină talpa dreaptă pe coapsa stângă, cu talpa în exterior. Masează talpa cu mișcări circulare, apoi desenează pe ea un opt imaginar. În final lovește ușor talpa și treci la exact aceleași mișcări la celălalt picior.

Saună în mișcare – Hotpod yoga

Ne plângem de caniculă, dar ea prezintă și avantaje, pe care indienii le folosesc. Căldura permite mușchilor și articulațiilor să se relaxeze – 
flexibilitatea atinge un maximum. 
Pe acest principiu a apărut trendul yoga la cald, accesibil și la noi sub forma conceptului HotPod Yoga, yoga la temperaturi înalte adaptată pentru toate nivelurile de experiență, inclusiv pentru persoane care nu au mai practicat până acum yoga. Se exersează într-un balon încălzit la 37ºC, în care se emană vapori umezi, cărorali se adaugă ule­iuri aromatice detoxifiante și relaxante. Mișcările și posturile de yoga executate în această atmosferă devin mai intense și mai eficiente, se obține rapid detoxificarea și se accelerează foarte mult metabolismul. Odată cu toxinele fizice, se elimină și cele mentale, ne relaxăm, dormim mai bine și ne concentrăm mai ușor. Chiar după primele ședințe devin vizibile eliberarea corpului de greutate, îmbunătățirea posturii și un aspect zvelt al întregului corp și, mai ales, al picioarelor.

 

Citeste si:

 

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Interviu fulger cu Aurelian Rash – colorist si hairstylist

Next:

Masaj pentru drenaj limfatic

You may also like

Post a new comment