Fericirea incepe din minte

03 April of 2019

Fericirea incepe din minte – Viața se întâmplă acum, în fiecare moment. Dacă înțelegi asta, vei fi veselă și fericită. A percepe în mod conști­ent în fiecare moment ce se întâmplă aici și acum și ce anume face acest moment prezent unic – asta înseamnă să trăiești atent. Este simplu de pus în practică. Oricine poate, trebuie doar să exersezi un pic.

Conexiuni noi în creier
De obicei mintea ne aleargă încoace și încolo, din trecut în viitor și înapoi. Scopul aten­­­ției însă este să rămânem în prezent, și nu pentru a deveni mai rapizi, ci pentru a deveni mai… lenți. Pentru a nu înghesui și mai multe lucruri în timp, ci mai puține. Pentru a nu mai gândi niciodată „O să fie bine mai încolo”, căci binele este deja în prezent. Iar răsplata acestui „efort” de gândire vor fi relaxarea, pacea sufletească, profunzimea sentimentelor și fericirea. Specialiștii în neuro­științe spun că acest mod de gândire ne men­ține tineri. Percepția intensă acționează ca un antrenament pentru creier, iar cu această ocazie se formează noi conexiuni neuronale.

Percepția conștientă
Atenția este un concept originar din budism și poate fi exersată în fiecare secundă și în orice si­tuație din viața cotidiană. În timp ce te speli pe dinți, în timp ce-ți bei cafeaua sau în timp ce faci duș: ce simți când apa îți atinge corpul, când îți curge de-a lungul brațelor? Pur și simplu trebuie să devii conștientă în timpul fiecărei activități de ce faci în acel moment și de ce se întâmplă. Și deja ai o atitudine a­-ten­tă, acorată în aici și acum.

Experiențe prețioase
N-ai chef să speli vasele? Încearcă următorul lucru: suflecă-ți mânecile, scufundă mâinile în chiuvetă, ia fiecare vas în mână și simte fiecare mișcare pe care o faci. Seara ia-ți partenerul în bra­țe, simte-i căldura, mirosul, atin­gerea, sărută-l, uită-te în o­chii lui. Fi împreună cu el cu toate simțurile tale. Vei simți o vrajă minunată, de care ți-era dor, și vei fi fericită împreună cu el.

Poftă de viață
Această metodă de meditație  poate fi folosită în orice situație. Când observi că te încordezi, străbate cu gândul tensiunile și dă-le drumul, respirând profund. Când ești foarte stresată, așază-te, închide ochii și observă-ți corpul, senza­țiile, gândurile, fără a le judeca sau valoriza. Cu această ocazie poate vei observa că nu munca, aglomerația sau șeful te stresează, ci tu însăți creezi această presiune. Până și durerile pot fi ameliorate dacă le observi și nu le combați în minte.

Citeste si:

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Bijuterie sau talisman? Care-i diferenta?

Next:

5 pasi pentru un ten impecabil

You may also like

Post a new comment