Ce să NU faci dacă vrei să ai un abdomen suplu

12 September of 2019

Multe persoane se balonează rapid, imediat după ce mănâncă ceva. În afara considerentelor estetice, balonarea dă şi o stare de disconfort şi semnalează, nu de puţine ori, boli grave. Iată cum poţi preveni apariţia acestei probleme.

Lactate, cu măsură

Balonarea apare ca urmare a faptului ca mâncaţi repede, fără să mestecaţi suficient, că beţi apă în timpul mesei, vorbiţi în timp  ce mâncaţi sau combinaţi greşit alimentele şi nu respectaţi orele de masă. Astfel, apar gaze în exces în tubul digestiv.  ”Adulţii nu trebuie să abuzeze de lactate pentru că o dată cu înaintarea în vârstă se reduce activitatea enzimei responsabile de digestia lactozei şi, astfel, apare balonarea”, explică dr. Laurenţiu Luca, directorul Clinicii PULS. Şi mestecatul gumei vă poate balona pentru că sorbitolul din aceasta favorizează apariţia gazelor.

Atenţie la sucuri şi fructoză

Pentru a aevita balonarea este recomandat să evitaţi băuturile carbogazoase pentru că gazele din ele blochează tubul digestiv şi  dilată pereţii stomacului şi intestinelor. De asemenea,  producţia de hidrogen, în intestine, este favorizată de fructoză, şi apare balonarea. În plus, cine consumă multe alimente bogate în fructoză se confruntă cu halena (mirosul urât al gurii).

Stresul, duşman de temut

Digestia noastră este serios afectată şi de stres. De asemenea, el favorizează şi balonarea pentru că generează contracţii ale intestinelor iar gazele nu se vor mai evacua normal. Un alt factor strâns legat de balonare este  mestecatul. În mod normal o masă trebuie să dureze 20-30 de minute şi să mestecaţi bine. Astfel, digestia  va fi optimă iar riscul de balonare  se reduce. În niciun caz nu mâncaţi repede, fără a mesteca suficient.

Alimentele procesate

Recent, un studiu al Organizației Mondiale a Sănătății a stabilit că aceste două tipuri de alimente au potențial cancerigen, consumate în exces. În afară de asta, carnea procesată este plină de săruri și aditivi alimentari care nu doar ne îmbolnăvesc, dar ne și îngrașă peste măsură. Este bine știut faptul că sarea reține apa în țesuturi, fapt care ne face să părem mai pufoși decât ar trebui.

Alimentele dietetice

Un nivel scăzut de grăsim înseamnă un gust fad, iar penttru a ajunge la un gust plăcut, alimentele dietetice conțin în exces zahăr, aditivi sau potențiatori de gust. Toți aceștia, chiar dacănu fac rău absolut, chiar dacă nu aduc calorii în plus, sunt unul din elementele care pot stimula producția de grasime în organism sau care să vaforizeze balonarea.

Produse din cartofi

Din această categorie cel mai de evitat sunt, bineînțeles, chipsurile. Acestea sunt pline de grăsimi, sare și zaharuri care nu aduc nimic bun organismului tău, ci dimpotrivă. De asemenea, este indicat să evitați consumul de cartofi prăjiți, o altă bombă alimentară, dar și pe cei la cuptor, înecați în diferite sosuri. Mai mult, dacă nu faceți sport, consumul de cartofi, dar și de carbohidrați ar trebui menținut la o limită minimă.

Cerealele rafinate

Nu toată lumea știe exact care sunt cerealele care fac parte din această categorie, așa că nu știe cum să se ferească de ele. Pentru a înlătura orice dubii, iată care sunt cerealele rafinate: orezul alb, pâinea albă și pastele obișnuite, albe. Pe de altă parte, cerealele sănătoase, cele integrale, sunt: grâul integral, orezul brun, quinoa, bulgur, hrișcă, mei, orz.

Citeste si:

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Să vorbim despre ciocolată

Next:

Ingrijirea părului cu produse vegane. 4 efecte incredibile de care te vei bucura

You may also like

Post a new comment