Băuturi și alimente care ne pot ajuta în lupta cu insomnia

16 August of 2016

Lipsa somnului poate avea efecte serioase asupra organismului. Scăderea capacității de muncă și schimbările de dispoziție sunt doar două dintre acestea. Insomnia nu trebuie ignorată, iar anumite  alimente şi băuturi ne pot fi de mare ajutor.

Nutriționiștii au întocmit o listă cu băuturi și alimente care joacă un rol important în menținerea sau creșterea calității somnului. Berea, consumată în cantități moderate, ceaiul de levănțică, lintea și semințele de susan fac parte din categoria alimentelor-aliat pentru un somn odihnitor.

Berea, un aliat

Scăderea calității vieții este un efect direct proporțional cu severitatea insomniei. Printre consecințele lipsei somnului asupra organismului, medicii menționează și diminuarea randamentului intelectual, alterarea capacității de memorare și instalarea depresiei. Recomandările nutriţioniştilor enumeră consumul moderat de bere, cu potențiale beneficii în lupta cu insomnia.„Carența de triptofan din alimentație – un aminoacid indispensabil care nu poate fi sintetizat de organism, ci trebuie introdus prin dietă – afectează nivelul de melatonină și serotonină, unul dintre efecte fiind și insomnia. Consumată cu moderație, berea poate fi de ajutor în combaterea acestei afecțiuni datorită hameiului și a conținutului redus de alcool, sursă pentru acizii lupulonic și humulonic, cu acțiune soporifică. Un pahar de bere înainte de culcare poate ajuta la relaxarea vaselor de sânge, ceea ce induce somnul. Prin relaxarea vaselor de sânge, presiunea arterială scade, ritmul cardiac devine mai lent, iar starea generală a organismului se îmbunătățește”, a explicat dr. Corina Zugravu, președinta Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție.

Ceaiul de levănțică are efect calmant

Consumată sub formă de ceai, levănțica poate acționa ca un calmant al sistemului nervos central. Specialiștii spun că efectele acestei plante sunt de reducere a stării de agitaţie şi de anxietate și, în același timp, de combatere a insomniei. Ceaiul se obține din două lingurițe de flori uscate sau pulbere ținute 10 minute în 250 ml de apă clocotită. Consumul zilnic recomandat este de trei căni.

Triptofanul din linte, profilactic

Consumul de linte a fost asociat, în toate studiile de până acum, cu o acțiune bună în profilaxia unor afecțiuni serioase, cum sunt bolile cardiovasculare și diabetul. Aliment bogat în proteine şi sărac în grăsimi, lintea aduce în organism o cantitate mare de fibre solubile și insolubile, vitamine din grupul B, mai ales folați (acid folic) și vitamina E, antioxidanți, precum și elemente minerale (magneziu, fier și multe altele), arată specialiștii. Valoarea nutrițională a lintei este de 50% triptofan la 198 grame, substanță în lipsa căreia se poate instala insomnia, spun nutriționiștii.

Migdalele conțin doze mari de melatonină, un hormon ce ajută la reglarea somnului și a ciclului de trezire.

Aproape 30 de grame de migdale (o mână) conțin 77 mg de magneziu și 76 de miligrame de calciu, două minerale care pot ajuta la relaxarea musculară și, implicit, la adormire. Migdalele reprezintă o gustare de seară excelente deoarece sunt bogate în grăsimi sănătoase și nu conțin sare și grăsimi saturate.

În plus:

  • Limitează consumul de alcool, mai ales înainte de culcare
  • Limitează consumul de cafeină, cu atât mai mult înainte de culcare
  • Ia o gustare înainte de culcare, cel mult cu o oră înainte să te bagi în pat. Iar această gustare trebuie să conțină unul dintre alimentele de mai jos, ce luptă împotriva insomniei.

Citeste si:

Articol exclusiv online, text: echipa Ioana/ sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

Previous:

Trucuri anticaniculă din medicina tradiţională chineză

Next:

Ai grijă la înțepăturile de insecte!

You may also like

Post a new comment