Ar trebui sau nu să iei vitamine în această perioadă?

03 September of 2020

Într-o lume ideală, toți am mânca mereu mese și gustări perfect echilibrate și sănătoase și toți vom obține toate substanțele nutritive de care avem nevoie. În realitate, mulți oameni nu consumă atâtea fructe, legume și alte alimente recomandate așa cum ar trebui. Asta înseamnă că pot avea unele deficiențe nutriționale.

Deficiențele de vitamine și minerale pot provoca probleme de sănătate și de dezvoltare atât pentru adulți, cât și pentru copii, de la deficiența vederii și creșterea necorespunzătoare a oaselor la copii până la declinul cognitiv și depresia la adulți.

De ce ai nevoie de vitamine și minerale?

Organismul necesită zeci de nutrienți pentru a funcționa, a crește și a se dezvolta corect, dar majoritatea sunt necesare doar în cantități minuscule. Elementele nutritive esențiale pe care organismul nostru nu le poate produce pot fi găsite de obicei în alimentele pe care le consumăm. Macronutrienții esențiali includ proteine, carbohidrați, fibre și grăsimi. Micronutrienții esențiali sunt vitaminele și mineralele (fierul, iodul, vitamina A, vitamina C și acidul folic / folic (vitamina B9).

Deficiența de vitamine poate provoca o serie de probleme. Fără suficientă vitamina C, de exemplu, marinarii din secolele trecute au dezvoltat scorbut. Cantități insuficiente de vitamina D – pe care le obținem din alimente și, de asemenea, de la soare – pot provoca rahitism sau oase fragile.

Fierul este un mineral, dar anemia cu deficit de fier este cea mai frecventă și răspândită tulburare nutrițională în lume, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății (OMS). Anemia afectează copiii și adulții atât în ​​țările în curs de dezvoltare, cât și în cele industrializate. Fierul este esențial pentru producerea de globule roșii, pentru susținerea energiei, pentru construirea mușchilor și pentru promovarea sarcinilor sănătoase.

În ce condiții se iau

Majoritatea oamenilor pot obține nutrienții de care au nevoie dintr-o dietă sănătoasă și bine echilibrată de fructe, legume, cereale integrale și proteine ​​slabe. Suplimentele pot fi necesare pentru persoanele care au anumite afecțiuni de sănătate, cum ar fi alergiile alimentare, care îngreunează obținerea tuturor substanțelor nutritive de care au nevoie organismul lor. Uneori, un supliment este necesar doar periodic, ca atunci când o femeie este însărcinată, alăptează sau suferă anemie în timpul menstruației.
Dar este posibil să iei prea mult. Potrivit Institutelor Naționale de Sănătate, luând prea mult un supliment de vitamina A, de exemplu, poate provoca reacții adverse, de la amețeli și greață până la comă și moarte. Intoxicarea cu vitamina D poate duce la vărsături, dezorientare și chiar leziuni renale.

De asemenea, unele suplimente pot interacționa cu medicamentele prescrise sau chiar pot împiedica absorbția corespunzătoare a altor nutrienți. Acesta este motivul pentru care trebuie să-ți informezi medicul despre orice suplimente pe care le iei. De exemplu, vitamina C sub formă de supliment poate interfera cu chimioterapia și tratamentele cu radiații pentru cancer. Calciul poate inhiba biodisponibilitatea fierului. Dacă iei ambele suplimente, asigură-te că sunt înghițite la diferite ore ale zilei.

Femeile însărcinate au de obicei nevoie de mai mulți nutrienți. OMS recomandă zilnic suplimente de fier și acid folic pentru femeile însărcinate (30–60 mg fier și 0,4 mg acid folic) pentru a preveni anemia maternă, greutatea scăzută la naștere, nașterea prematură și alte complicații. Acidul folic poate ajuta și la prevenirea defectelor tubului neural, cum ar fi spina bifida.

Deseori medicii recomandă să le dai bebelușilor alăptați un supliment de vitamina D, întrucât laptele matern, de obicei, nu oferă suficient.

Citeste si: 7 experiențe virtuale pe care să le încerci de acasă

Articol: Ada Oprea/Foto: pixabay.com

Comments

comments

beneficiile mierii, fagure miere, lingurita de miere, borcan cu miere,

Previous:

Beneficiile mierii pentru sănătatea trupului și pentru frumusețe

raceala in sarcina

Next:

Răceala în sarcină, o situație ce poate fi periculoasă

You may also like

Post a new comment