Ananas. 7 beneficii impresionante pentru sănătate

24 July of 2020

Ananasul este un fruct tropical incredibil de delicios și sănătos. Este originar din America de Sud și este plin de nutrienți, antioxidanți și alți compuși de ajutor, cum ar fi enzimele care pot combate inflamația și bolile.

1. Conține substanțe nutritive. Ananasul are un conținut scăzut de calorii, dar are un profil nutritiv incredibil de impresionant. Ananasul conține, de asemenea, cantități mari de vitamine A și K, fosfor, zinc și calciu. Este deosebit de bogat în vitamina C și mangan, oferind 131%, respectiv 76% din recomandările zilnice. Vitamina C este esențială pentru creștere și dezvoltare, pentru un sistem imunitar sănătos și contribuie la absorbția fierului din dietă. Manganul este un mineral natural care ajută la creștere, menține un metabolism sănătos și are proprietăți antioxidante .

2. Conține antioxidanți care combat bolile. Nu numai că ananasul este bogat în substanțe nutritive, ci este și plin cu antioxidanți sănătoși. Antioxidantii sunt molecule care îți ajută corpul să combată stresul oxidativ. Stresul oxidativ este o stare în care există prea mulți radicali liberi în organism. Acești radicali liberi interacționează cu celulele corpului și provoacă daune care sunt legate de inflamația cronică, un sistem imunitar slăbit și multe boli nocive. Ananasul este deosebit de bogat în antioxidanți cunoscuți ca flavonoide și acizi fenolici.

3. Enzimele lui pot ușura digestia. Ananasul conține un grup de enzime digestive cunoscute sub numele de bromelină. Ele descompun moleculele de proteine​​, cum ar fi aminoacizii și peptidele mici. Odată ce moleculele proteice sunt descompuse, acestea sunt mai ușor absorbite în intestinul subțire.

4. Poate stimula imunitatea și suprima inflamația. Ananasul este un ingredient folosit de medicina tradițională, de secole. Fructul conține o mare varietate de vitamine, minerale și enzime precum bromelina, care pot stimula colectiv imunitatea și poate suprima inflamația. Un studiu a arătat că prichindeii care au mâncat ananas au avut un risc semnificativ mai mic atât de infecții virale, cât și bacteriene.

5. Poate ușura simptomele artritei. Există multe tipuri de artrită, dar majoritatea implică inflamații la nivelul articulațiilor. Întrucât ananasul conține bromelină, care are proprietăți antiinflamatorii, se consideră în mod obișnuit că acesta poate ameliora durerea pentru cei cu artrită inflamatorie. Un studiu efectuat la pacienții cu osteoartrită a constatat că administrarea unui supliment enzimatic digestiv care conține bromelină a ajutat la ameliorarea durerii la fel de eficient ca medicamentele comune pentru artrita precum diclofenac.

6. Crește viteza de recuperare postoperatorie. Ananasul poate reduce timpul necesar recuperării în urma operației sau exercițiilor fizice. Acest lucru se datorează în mare parte proprietăților antiinflamatorii ale bromelinei.

7. Este delicios și ușor de adăugat în dietă. Ananasul e dulce și ușor de încorporat în alimentația zilnică. Este un fruct disponibil pe tot parcursul anului și poate fi achiziționat proaspăt, în conservă sau congelat.

Citeste si: Slabeste cu aceste 4 alimente

Text: Ada Oprea, sursa foto: unsplash.com

Comments

comments

alimente daunatoare, cartofi prajiti

Previous:

7 alimente dăunătoare care-ți accelerează procesul de îmbătrânire

prune, vas cu prune, prunele

Next:

Prune. Care sunt beneficiile fructelor pentru sănătate?

You may also like

Post a new comment