Alimente care nu trebuie consumate pe stomacul gol

06 November of 2020

Micul dejun este esențial pentru o dietă sănătoasă și un metabolism activ, și există o mulțime de sfaturi legate de alimenete recomandate dimineața. Rar vei gasi însă vreo listă cu alimentele care nu trebuie niciodată consumate pe stomacul gol pentru că pot produce disconfort gastric, balonare, dureri intestinale. Unele alimente trebuie evitate dimineața pentru că pot da complet peste cap metabolismul și pot favoriza apariția unor afecțiuni cronice de genul diabetului, de exemplu. Iată detaliile!

Roșiile crude

Deși sunt printre cele mai sănătoase legume, roșiile trebuie evitate la micul dejun. Conțin acid tanic care crește foarte mult aciditatea gastrică și poate duce la probleme. De aceea, cei care au o sensibilitate gastrică, dar și la nivelul esofagului, din cauza acidității gastrice trebuie să evite anumite alimente acide, nu doar roșiile, ci și portocalele, lămâia, la micul dejun, sau să le consume la prima gustare a zilei sau la prânz, după ce ai mâncat un mic dejun sănătos.

Băuturile acidulate dulci

Mulți oameni cred că băuturile răcoritoare sunt utile la prima oră. Cu toate acestea toate băuturile acidulate, fie că au fie că nu au zahar sunt neprietenoase cu stomacul dimineața. Consumul de băuturi acidulate este asociat frecvent cu multe probleme gastrice, unele chiar foarte serioase. Toate sucurile acidulate sunt nerecomandate dimineața. Singura băutură acidulată permisă fiind apa carbogazoasă, dar și aceasta după masa de dimineață. Ceai, cafea cu lapte, lapte sau apă simplă sunt variantele ideale.

Produsele de patiserie

Deși par perfecte pentru masa de dimineață, produsele de patiserie nu sunt varianta ideală. Ideale rămân doar cerealele integrale și pâinea normală, de preferat din făină integrală. Produsele de patisetie pufoase și umflate, cele crocante din foietaje și toate cele care conțin cantități mari de unt, drojdie sau bicarbonat ori praf de copt nu sunt deloc bune dimineața. Ingredientele conținute în acestea irită grav stomacul și produc o descărcare importantă de insulină care, dacă se întâmplă în fiecare zi, pentru că produsele de patiserie sunt în rutina ta alimentară dimineața, pot crește riscul de a face diabet.

Zahărul rafinat

Zahărul este foarte ușor de digerat. Când zahărul intră în stomacul gol, corpul uman crește rapid nivelul de glucoză din sânge, ceea ce provoacă o suprasolicitare a pancreasului și un dezechilibru metabolic în nivelul de insulină. Efectul este că apare o intensă senzație de foame, iar de aici până la acumularea inutilă de kilograme și afecțiuni cronice este doar un pas. Zaharul trebuie tratat ca un condiment, la fel ca sarea și piperul și nu trebuie consumat ca atare la micul dejun. Cafeaua, ceaiul, laptele se pot bea neîndulcite sau cu adaus de miere sau foarte puțin zahăr. Mai mult decât atât, zahărul este un aliment care formează acid, care poate perturba echilibrul delicat acid-alcalin.

Iaurt

Iaurtul este plin de bacterii lactice care au multe beneficii pentru sănătate. Cu toate acestea, acidul lactic poate produce ititație gastrică unui stomac delicat datorită acidității, mai ales dacă este consumat simplu pe stomacul gol. Mai mult aciditatea gastrică ucide bacteriile lactice benefice din iaurt. Cel mai bine este să consumi iaurt ca o gustare, la 1-2 ore după masă.

Pere

Desi sunt fructe minunate perele nu trebuie incluse în meniul matinal și asta pentru că acestea conține fibre brute. Când sunt consumate pe stomacul gol, acestea irită serios mucoasele gastrice delicate și pot provoca dureri de stomac. Pot fi consumate combinate cu fulgi de ovăz.

Reguli utile

Un mic dejun sănătos trebuie să înceapă cu o combinație de proteine și lichide, iar un pahar cu lapte sau laptele cu cereale sunt varianta optimă.

Iaurtul poate fi consumat, dar cel mai bine alături de o sursă de carbohidrați cu ardere lentă, ceea ce înseamnă cereale integrale. Și mai bine este ca înainte de mânca iaurt să bei un pahar mare cu apă!

Alege mierea dimineața. Are efect energizant și nu bulversează nivelul de glucoză.

Masa de dimineață trebuie să conțină proteine, iar asta înseamnă șuncă, carne coaptă sau fiartă, pește la cuptor sau brânză, ori ouă.

Citeste si: Tot ceea ce trebuie să știi despre pere

Text: Otilia Ignat/ sursa foto: pexels.com

Comments

comments

beneficii nuci

Previous:

Binefacerile nucilor

dieta morfologica

Next:

Dieta morfologică. Ce este și care sunt regulile

You may also like

Post a new comment