Știi să faci față stresului?

09 June of 2017

Știi să faci față stresului? – Stresul este cel mai mare dușman al frumuseții: ne îngrașă și ne otrăvește cu excitante, ne ruinează metabolismul, ne strică forma 
și cheful, ne deprimă, ne încruntă în moduri de care nici nu ne dăm seama, ne atacă părul și unghiile. Nu-l lăsa să ajungă la tine!

Surse de stres sunt peste tot. Nu depind de noi, aproape deloc. Însă ne stă în putință să nu lăsăm stresul să ne doboare, să ne afecteze bucuria de viață, frumusețea și relațiile la care ținem. Găsește strate­giile de a face față stresului care ți se potrivesc și vei vedea în fiecare dimineață în oglindă un chip vesel și-un trup plăcut care te vor motiva. Ți s-a întâmplat ca uneori cearcănele care te-au întâmpinat în oglindă în zori să-ți strice cheful pe toată ziua, transformându-se a doua zi în cearcăne și mai mari? Ferește-te de cercul vicios și păstrează-ți accesul la frumusețe chiar și în timpuri de restriște!

Priorități și momente pozitive

Perioadele stresante sunt ocazii de a descoperi activități și persoane care ne mobilează viața, dar pe care nu ni le dorim cu adevărat, care nu ne fac bine și ne aduc doar supărare. La stres vei găsi instinctiv cum să scapi de ele – ține minte asta, deoarece este o ocazie să le părăsești de tot, să-ți simplifici viața. Nu uita că stresul înseamnă atacul negativului: impasul începe când zilele ți se întunecă înainte de a începe, din cauza neplăcerii și/sau temerilor care ajung să contamineze fiecare clipă. Găsește în fiecare zi un lucru pozitiv, de care ai chef (să faci sport, să faci o baie, să te îmbraci frumos, să faci dragoste cu iubitul, să-i citești copilului o poveste). 
Concentrează-te pe el, chiar dacă amâni momentul. Acele clipe sunt cele mai valoroase din zi și gândul la ele îți asigură eficiența.

Stilul personal

Fiecare are propriul mod de a se raporta la situațiile stresante, propriul stil de a supraviețui în jungla stresului, determinat de coordonatele psihologice personale. Unii își pun la bătaie sângele-rece și judecata pentru a găsi cea mai bună strategie de ieșire; pentru alții prima grijă, instinctivă, este de a se asigura că au sprijinul emoțional al celor dragi. Unii își părăsesc ușor punctul propriu de vedere, într-un efort de a-l înțelege pe al altora, ca să facă față situației. Pentru alții, rezolvarea începe abia după ce se asigură că problema lor este în centrul preocupărilor celor dragi. Unii sunt cuprinși de un soi de instinct de conservare și se închid în ei, alții au tendința de a se preocupa de starea de bine a celor din jur.

Este bine să înțelegem modul nostru de a reacționa; și mai important este să-l facem eficient, deoarece stresul are proprietatea perversă de a ne întoarce împotriva noastră. 
Pentru a nu ajunge aici, e bine să facem un efort conștient de echilibrare. Este o investiție, pentru că, în ultimă instanță, concentrarea pe mecanismul anti-stres preferat duce la tocirea lui, transformându-l într-o sursă de stres suplimentar sau în comportament autodistructiv (de exemplu, întâlnirile energizante cu prietenii pot deveni compulsive sau prea lungi). 
În lumea animală, răspunsul tipic la stres este „fugă sau luptă“. Ambele sunt valoroase și eficiente pentru supraviețuire: fuga se folosește când știi sigur că pierzi lupta sau când rezultatul luptei nu te avantajează pe termen lung.

Dacă pentru tine „lupta“ înseamnă să te gândești neîncetat la soluții, află că începi să pierzi atunci când îți surprinzi lumea interioară acaparată de aceste gânduri, care acum obsesionează în gol, pentru că nu mai văd ieșirea. Dacă îți vine să nu te mai trezești dimineața pentru că imediat gândurile tale cad pradă problemei care te deprimă, e momentul să abadonezi „lupta“ și să alegi „fuga“ sănătoasă într-un hobby creativ. 
Exprimându-ți emoțiile și/sau învățând ceva nou, îți vei muta atenția de la problema care te acaparase, iar mintea ta, acum odihnită, va ști să găsească soluția, care ți se va înfățișa curând în mod spontan.

Invers, dacă „lupta“ ta a fost să-i împaci pe cei din jur, s-ar putea să te trezești copleșită mai devreme sau mai târziu de presiunea emoțională la care te-ai supus singură și să descoperi că ești tentată de comportamente de evadare nocive. Abandonează deci acum această „luptă“, „fugi“, evadează din tine și caută soluții obiectiv ca și cum ar fi vorba despre soarta altcuiva.

Citeste si:

 

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/



Comments

comments

Previous:

Obsesia 
de a mânca sănătos

Next:

(P) HOSPICE Casa Speranței aniversează 25 de ani prin lansarea Academiei de Optimism

You may also like

Post a new comment