Spune adio oboselii. Cateva sfaturi simple care functioneaza

14 September of 2019

Spune adio oboselii. Cateva sfaturi simple care functioneaza – Alergăm mult, ne împărțim între job, familie și prieteni, iar la un moment dat, simțim că orele de somn nu ne ajung și am face orice pentru câteva minute în care să închidem ochii.

Oboseala, cea mai comună afecțiune a acestui secol, ne afectează pe toate planurile pentru că ne limitează capacitatea de concentrare, înlesnește creșterea nivelului de stres, ne face să părem morocănoși și ne taie orice chef de viață.

Ce e oboseala
Oboseala este acea stare de epuizare fizică și mentală ce se manifestă prin lipsă de energie, stări de somnolență, chiar dureri articulare, de stomac și de spate. Oboseala nu se manifestă doar ca rezultat al lipsei de somn, ci apare și din cauza alimentației proaste, răcelilor, infecțiilor, anemiei, carenței de fier sau problemelor cu tiroida. În alte cazuri, starea de sfârșeală este asociată altor boli mai grave, precum hepatită, cancer, boli de rinichi etc.

Cum tratezi

Revenind la viața cotidiană stresantă, există câteva trucuri pe care, dacă le aplici, starea de moleșeală va scădea considerabil și îți recapeți energia de care ai atâta nevoie!

1 Program regulat și suficient de somn – contează foarte mult să te duci la culcare și să te trezești la aceleași ore. Dacă o zi 
adormi la 21, iar în alta la 24, nu faci decât să-ți obosești și mai tare corpul, care preferă o anumită rutină în ceea ce privește somnul. Dormi opt ore pe noapte,  timpul optim recomandat de medici!

2 Mic dejun bogat – cea mai importantă masă a zilei trebuie să-ți asigure suficientă energie. Alege carbohidrați, alimente bogate în proteine; nu strică nici ceva mai gras, la care să adaugi un supliment alimentar bogat în vitamine.

3 Mănâncă sănătos pe parcursul zilei – fructele și legumele sunt prioritare în alimentația de zi cu zi, deoarece conțin vitamine, inamicii cei mai de temut ai oboselii.

4 Cină ușoară – evită, indiferent de ora la care iei cina, să mănânci alimente greu digerabile, precum carne roșie, prăjeli, fructe sau dulciuri.

5 Fă sport! Deși simți că n-ai energia necesară, impune-ți un minim de mișcare pe zi. Sportul îm­bunătățește circulația, deci și xi­ge­narea creierului, întărește musculatura și eliberează în corp endorfine, dopamină și serotonină, cu roluri importante în alungarea depresiei, în starea de bine și fericire. Recomandarea antioboseală este să faci exerciții fizice aerobice.

6 Bea cât mai multă apă – un corp bine hidratat poate să lupte mult mai ușor împotriva oboselii.

7 Apelează la tehnici de relaxare – yoga și meditația ajută la prevenirea sau atenuarea oboselii.

8 Ia-ți o zi de pauză – din când în când, e bine să ai o zi doar pentru tine în care să nu faci nimic. Închide telefonul, odihnește-te, lenevește, 
uită-te la filme întreaga zi.

9 Dacă simți că simptomele oboselii se accentuează constant și te știi sănătoasă medical, apelează la consiliere psihologică, 
pentru că e posibil ca în spatele acestor stări să existe factori care 
perpetuează simptomele.

Starea cronică

2% din populație suferă de oboseală cronică (neurastenie), acel tip de oboseală resimțit zilnic timp de peste șase luni. 
»»» Persoanele cel mai des afectate au între 25 și 45 de ani și, în principiu, duc o viață stresantă, au un job solicitant, dar cele mai multe sunt mame cu copii mici. Inclusiv copiii ai căror părinți le-au insuflat că trebuie să facă orice cu rezultate excelente suferă de oboseală cronică, în timp ce aleargă între cursuri, afterschool, lecții de pian, ore de dans, karate, balet, șah, înot etc.

Simptome: amețeli, stări de leșin, insomnii, dureri de cap, probleme de memorie, lipsa poftei de mâncare, anxietate, atacuri de panică, irascibilitate, dureri musculare, greață, 
gastrită. Se poate transforma repede în depresie

Tratament. În primă fază, medicii prescriu antidepresive și antiinflamatoare, apoi inclusiv medicamente care induc somnul.

Citeste si:

Articol exclusiv online
Text: Corina Matei
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Melancolia, ruda apropiata a depresiei. Ce trebuie sa stii si cum se trateaza

Next:

Românii cheltuie peste 2,7 milioane de dolari pe implanturi dentare

You may also like

Post a new comment