Se poate si fara zahar?

07 July of 2016

Dă un gust bun prăjiturilor, ciocolatei și băuturilor dulci: este vorba de zahăr. Organizația Mondială a Sănătății a scăzut drastic cantitatea zilnică recomandată: în loc de 10%, doar 5% din caloriile zilnice ar trebui să fie sub formă de zahăr. Pentru o femeie asta înseamnă 24 de grame de zahăr pe zi. Însă multe dintre noi consumăm o cantitate mult mai mare și nici nu știm întotdeauna ce alimente conțin zahăr.

➽ De ce iubim zahărul? Pofta de dulce este înnăscută: pentru strămoșii noș­tri, gustul dulce era un semn că acel aliment nu este otrăvitor. Pe vremuri oamenii consumau mult dulce, deoarece alimentele bogate în calorii erau puține. Astăzi lucrurile nu mai stau la fel.

➽ De ce este nesănătos zahărul? Spre deosebire de mulți alți carbo­hidrați, zahărul se digeră repede și crește rapid nivelul glicemiei. Dar pentru că o gli­ce­mie mare este toxică pentru noi, organismul eliberează hormonul numit insulină, care reglează nivelul glicemiei di­­­­­­­­­rec­­­­­ționând zahărul acolo unde este nevoie de el, și anume în mușchi. Dar dacă organismul are destulă energie, zahărul se transformă în grăsime. Prin urmare, zahărul îngrașă și, în plus, un nivel constant și mare al insulinei cauzează diabet și boli ale inimii și vaselor sangvine.

➽ Ce alimente conțin zahăr? Pe lângă alimentele evidente, cum sunt dulciurile și băuturile răcoritoare, produsele industriale sunt cele care devin adevărate capcane dulci: preparatele de-a gata, chipsurile, iaurtul – toate conțin zahăr fără ca el să se simtă de fapt. De aceea este bine să citești ingredientele: tot ce se termină în „-oză“ este zahăr, la fel ca mierea, sucul de agave, zaharina și orice fel de sirop. Fructoza este controversată: dacă este sintetizată, trebuie evitată. În forma naturală, în fructe, este inofensivă.

➽ Cum reușim să ieșim din „de­pen­dența de zahăr“? Mulți oameni mănâncă atât de mult zahăr, încât și-au pierdut simțul dulcelui. Încearcă să renunți complet la zahăr timp de câteva săptămâni, chiar și la fructe sau înlocuitori de zahăr. Totul ți se va părea apoi mai dulce.

  1. Renunta la zahar în 9 pasi simpli!
  2. De ce sunt oricare alti indulcitori mai buni decat zaharul
  3. 7 alimente care te pot ingrasa fara sa stii
  4. Vegan, Low Carb, fara lactoza: tendinte in alimentatie

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Emotiile si greutatea in exces

Next:

Alimente anti-aging

You may also like

Post a new comment