Dieta vegetariana cu putina carne, cel mai bun stil alimentar

16 October of 2017

Un nutritionist celebru a spus ca omul trebuie s arespecte o dieta vegetariana la care sa adauge putina carne, cinci zile pe saptamana.Pledoaria a starnit controverse, dar acesta pare sa fie cel mai bun stil alimentar. Multe fructe, si mai multe legume, multe cereale, munte seminte si putina carne… de preferat o bucata cat palma, cinci zile pe saptamana.

Principiile alimentatiei sanatoase au impartit lumea in doua. O tabara este formata din cei care sustin ca omul este un animal carnivor si cred ca un consum rezonabil de carne este esential pentru sanatate, de partea cealalta sunt vegetarienii (mai mult sau mai putin radicali), care pledeaza pentru beneficiile unei diete fara carne. Este cert faptul ca o dieta sanatoasa nu exista in afara consumului de legume si fructe, chiar si in cazul celor care includ in meniul zilnic carne. Mai mult, legumele fructele si alte vegetale trebuie sa reprezinte baza alimentatiei pentru ca aduc vitaminele, mineralele, fibrele si antioxidantii esentiali pentru sanatate.

Argumentul consumatorilor de carne este acela ca proteinele si aminoacizii esentiali sunt adusi in organism doar prin consumul de carne si alte produse de origine animala. Incercam sa transam problema si sa inclinam balanta in favoarea celor care aleg o dieta vegetariana si sustinem cu cateva argumente ca eliminarea sau reducerea la minimum a produselor de origine animala este benefica sanatatii cu cinci motive pentru care ar trebui sa fii vegetarian. Concluziile sunt rezultatul unor studii si sunt confirmate de medici si nutritionisti.

Patru motive care sustin dieta vegetariana

Primul motiv, cel putin tentant, pentru care ar trebui sa fii vegetarian este acela ca, in medie, cei care au renuntat la carne sunt cu 15 kilograme mai slabi decat consumatorii de produse de origine animala.

Al doilea motiv, dovedit medical, este ca riscul de aparitie al diabetului de tip 2, boala severa a carei incidenta este in crestere, este redus la jumatate in randul vegetarienilor.

Al treilea motiv – temeinic, este ca persoanele care consuma numai fructe, legume, nuci, seminte, paste si cereale integrale au un risc mai mic de a fi diagnosticati cu boli de inima, comparativ cu cei care consuma produse animale si carne.

Un al patrulea motiv, pe care nu poti sa nu-l iei in seama, este ca dieta vegetariana asigura o reala protectie impotriva a numeroase forme de cancer, inclusiv cancer pulmonar, de stomac si colorectal. Diate vegetariana reduce substantial riscul cancerului de san si reduce viteza proceselor naturale de imbatranire ca urmare a unui aport crescut de antioxidanti.

Dieta vegetariana asigura un aport crescut de fibre, magneziu, acid folic si fitochimicale, comparativ cu adepti unei dieta care include carnea, scrie Medical Daily.

Desi argumentele sunt solide este greu de crezut ca o sa devenim toti vegetariei. Pentru cei carora dieta vegetariana le face cu ochiul, dar care nu pot renunta la carne solutia este simpla: cat mai multe vegetale, cereale integrale si seminte si cat mai putina carne.

Citeste si:

 

 

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/



Comments

comments

Previous:

Restricționarea traficului rutier pentru a 10-a ediție a Raiffeisen Bank Maratonul București

Next:

Bolile de sezon, un nou stres pentru tine

You may also like

Post a new comment