Cum să faci rost de timp

27 February of 2017

Cum să faci rost de timp – 11 reguli de eficientizare adaptate zilelor noastre

Gestionarea optimă a celor 24 de ore din zi s-a transformat într-o cerință tot mai importantă pentru oricare dintre noi. Trăim în epoca vitezei, iar managementul timpului ne salvează dacă știm să-i aplicăm corect principiile.

1 Haos organizat
Amuzant, nu? Dar adevărul este că doar tu ești capabilă să-ți găsești obiectele de care ai nevoie în haosul creat de tine. Ca atare, stabilește clar locurile 
pentru căni, pixuri, chei, ochelari, farduri, ceai, zahăr și alte asemenea. Nu contează că spațiul destinat lor este dezordonat. Important e să să știi tu unde să cauți.

2 Regula celor trei 
minute
Poți face un lucru în trei minute? Atunci, nu-l amâna fiindcă pierzi timp. Planificarea ulterioară, amintirea că trebuie să faci ceva și executarea propriu-zisă îți vor lua mai mult timp decât crezi.

3 Chestiuni de rutină
Ca să îți iasă un lucru bine și rapid, el trebuie executat zilnic. 
Apropo de asta, Seinfeld spunea că aici poate intra chiar și Paștele ori Crăciunul. Deși el nu sărbătorea nicuna dintre aceste sărbători creștine.

4 Folosește un 
calendar

Sau o aplicație online care să-ți amintească totul. Nu-ți încărca memoria cu lucruri inutile și timpul îți va ajunge.

5 Pauza scurtă
Mai ales la muncă, ai nevoie de o pauză de 30 de minute în care să nu faci nimic din ce presupune jobul. Mintea se eliberează, se odihnește, apoi productivitatea ta va crește.

6 Învață să te 
concentrezi
Această regulă se aplică mai greu, dar prin perseverență vei reuși. Când 
rezolvi o problemă (indiferent că e de muncă sau de acasă), concentrează-te pe aspectele importante și nu te pierde în detalii neimportante.

7 Spune NU 
multitaskingului
Nu te ocupa niciodată de mai 
multe lucruri deodată, fiindcă știi vorba aia: cine aleargă după mai mulți iepuri nu prinde nici unul.

8 Poartă căști
Nu e obligatoriu să asculți tot 
timpul muzică, dar îi va descuraja pe cei care vor să te țină de vorbă, să te abordeze.

9 Liniște deplină
Nu poți sta înconjurată de o 
perdea antifonică, dar poți da 
telefonul pe silențios. Te uiți la el ca să vezi cine te-a sunat, când poți sau când 
îți aduci aminte.

10 Fără griji
Nu-ți mai face zeci de 
gânduri rele pentru lucruri care nu s-au întâmplat. Ne pierdem 
foarte mult timp procedând astfel. 
Îngrijorează-te doar când e cazul.

11 Ignoră
Politețea te obligă de foarte multe ori să faci diverse 
lucruri pentru persoane care îți sunt 
indiferente sau, chiar mai rău, antipatice. Dacă nu este o obligație care să pună în balanță locul tău de muncă, să zicem, învață să spui NU. Nu-ți pierde timpul pentru cineva care nu merită. Mimează 
și tu incompetența, e o mască bună să 
țină de diplomație.
La birou
≈ 
Faci diferența între urgent și important? Atunci, știi că te poți ocupa de lucrurile importante abia după cele urgente. Performanța ta se îmbunătățește imediat.
≈ 
Nu sta cu ochii doar în e-mailuri. Citește-le din când în când și răspunde la ele în ordinea urgenței sau a importanței.
≈ 
Fii organizată. O zi bună se cunoaște… când ai un plan bine pus la punct. Spre sfârșitul programului de muncă, fă un plan pentru ziua următoare.

De dimineață
Pregătește-ți hainele de cu seară 
ca să nu pierzi timpul în zorii zilei cu alegeri dificile.
– 
Fă-ți un mic dejun rapid, dar hrănitor. 
Gândește-te din seara precedentă ce vrei să mănânci, iar dimineața acționează ferm.
– 
Geanta este un accesoriu foarte important pentru orice femeie, dar nu te baza pe faptul că în zori inspirația ta va fi mai bună. Totul se pregătește seara.

Citeste si:

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Secretele celui mai cunoscut portal online. Totul despre GOOGLE

Next:

(P) Pe 9 martie incepe la ROMEXPO primul targ pentru mamici si copii

You may also like

Post a new comment