7 alimente dăunătoare care-ți accelerează procesul de îmbătrânire

23 July of 2020

Există doi principali vinovați care accelerează procesul de îmbătrânire al pielii noastre: expunerea la soare și unele alimente. Deși acești factori de îmbătrânire nu sunt sută la sută sub controlul nostru, folosind protecție solară și ținând cont de dietă, îți poți ajuta corpul. Așadar, citește lista următoare cu alimente nocive și alege informațiile care îți sunt ție cele mai utile. Trebuie menționat faptul că nu trebuie să eviți complet aceste alimente.

1. Cartofi prăjiți. Alimentele prăjite în ulei la temperaturi ridicate eliberează radicali liberi care pot provoca leziuni celulare la nivelul pielii. Expunerea la radicalii liberi accelerează procesul de îmbătrânire din cauza unei acțiuni numite reticulare. Reticularea afectează moleculele de ADN și poate slăbi elasticitatea pielii.

2. Pâine albă. Alimentele cu un indice glicemic ridicat, precum pâinea albă, pot provoca inflamații în organism, care este direct legată de procesul de îmbătrânire.

3. Zahăr alb. Atunci când nivelurile noastre de zahăr sunt crescute, procesul de îmbătrânire este accelerat. Așadar, în loc să mănânci înghețată pe plajă, optează pentru fructele răcoritoare congelate sau un popsicle fără adaos de zahăr.

4. Margarină. Studii mai vechi au arătat că cei care nu consumă margarină au mai puține probleme cu tenul decât cei care o fac. Margarina este mai rea decât cantitățile moderate de unt din cauza faptului că are un conținut ridicat de uleiuri parțial hidrogenate. Acești acizi grași trans fac pielea mai vulnerabilă la radiațiile ultraviolete, ceea ce poate dăuna colagenului și elasticității pielii.

5. Carne procesată. Hot-dog-urile, slănina și cârnații sunt toate exemple de carne procesată care poate fi dăunătoare pentru piele. Aceste produse sunt bogate în sodiu, grăsimi saturate și sulfiți, care pot deshidrata pielea și slăbi colagenul, provocând inflamații.

6. Sucuri și cafea. Ceea ce fac sucurile și cafeaua ține mai mult de partea cu somnul, decât cu pielea. Însă, somnul prost a fost legat direct de semnele de îmbătrânire prematură.

7. Alcool​​. Alcoolul poate provoca o serie de probleme atunci când vine vorba de piele, inclusiv roșeață, inflamație, pierderea colagenului și apariția ridurilor. Alcoolul îți epuizează nivelul de nutrienți, reduce masiv hidratarea și cantitatea de vitamina A, toate având un impact direct asupra ridurilor. Vitamina A este deosebit de importantă în ceea ce privește regenerarea celulară și producerea de colagen, ea asigurându-se că pielea este elastică și fără riduri.

EXTRA: Evită să gătești la temperaturi foarte ridicate. Unele uleiuri polinesaturate bogate în acizi grași omega-6, cum ar fi uleiul de porumb sau floarea soarelui, pot provoca radicali liberi nocivi și pot crește nivelul de inflamație. Dar acest lucru nu înseamnă că toate uleiurile sunt nesănătoase. Când vine vorba de uleiuri și prevenirea ridurilor, optează pentru grăsimi monoinsaturate care ajută la menținerea pielii hidratată.

Citeste si: Consumă zilnic aceste alimente sănătoase!

Text: Ada Oprea, sursa foto: unsplash.com

 

Comments

comments

cofeina, ceasca de cafea, boabe de cafea

Previous:

Mituri și adevăruri despre cofeină și ce este important de știut

ananas felii in cos d erachita, ananasul

Next:

Ananas. 7 beneficii impresionante pentru sănătate

You may also like

Post a new comment