5 sfaturi esențiale pentru a-ți îmbunătăți practica de meditație

07 July of 2020

Pentru mulți începători, meditația poate fi dificilă sau poate fi percepută ca un proces stresant. De aceea, trebuie să știi următoarele, pentru a-ți ușura această practică străveche cu nenumărate beneficii pentru trup și suflet:

Postura corporală – Totul în practica meditației este conectat, mintea este conectată la energie, energia este conectată la corp etc. Starea minții poate influența postura corpului indivizilor și postura corpului poate influența starea minții persoanelor. Poziția corpului este primul lucru pe care trebuie să-l înveți când faci meditație. Dacă poți regla corpul, chiar și în fazele incipiente de practică, poți începe să reglezi mintea. Reglarea minții îți permite să progresezi mai adânc în meditație, deoarece vei putea să îndepărtezi mai ușor energia negativă.

De departe, cea mai bună poziție pentru meditație este lotusul complet, dar nu toată lumea are flexibilitate pentru a putea face acest lucru. Deocamdată, poți sta în jumătate de lotus, iar aceasta este următoarea cea mai bună poziție pentru începători.

Respirația – Este important să înveți cum să reglezi respirația pentru a câștiga multe dintre beneficiile meditației. Reglând respirația reglezi mintea și corpul, mintea devine mai așezată, permițând golirea să se manifeste mai ușor și corpul devine mai puțin încordat, permițând energiei să se miște mai lin.
Metoda cea mai benefică este respirația abdominală, blândă, dar profundă, realizată prin nas, cu gura ușor deschisă.

Reglarea minții – Cea mai importantă sarcină pentru toți meditatorii este depășirea așa-numitei „minți maimuță”, mintea care devine împrăștiată, hiperactivă și nu pare să vrea să stea nemișcată.
Acum pentru a începe să învățăm să îmblânzim această minte, trebuie să înțelegem exact cum se întâmplă acest lucru. În timpul vieții noastre de zi cu zi, suntem distrași din momentul în care ne trezim, până în momentul în care adormim. În momentul în care elimini această distragere zilnică, mintea este lăsată să se arate așa cum este. Aceste gânduri pe care le experimentezi în meditație au fost de fapt acolo tot timpul, însă distragerea vieții de zi cu zi împiedică aceste gânduri să fie conștientizate.

Cei mai mulți profesori vor sugera să meditezi asupra unui obiect, de exemplu, să privești un obiect pentru a te calma și a-ți așeza mintea. Pentru a regla mintea, trebuie să conștientizezi starea ei; aceasta este deopotrivă goală și se manifestă în același timp.

Perseverență și răbdare – Să ai răbdare pentru meditație este crucial. Fără dăruire, rezultatele nu se vor întâmpla, iar acest lucru nu este un lucru rapid pentru cei mai mulți, așa că ai răbdare cu tine și înțelege că calitatea practicii este mai importantă decât durata petrecută în dezvoltare.

Citeste si: 15 minute de yoga dimineața

Articol exclusiv online, text: Ada Oprea, sursa foto: unsplash.com

Comments

comments

traieste prezentul, fetita cu baloane colorate, fetita in rochie albastra

Previous:

Trăiește prezentul! Eliberează-te de trecut

femeie cu ochelari, vise, femeie visatoare

Next:

5 motive pentru care visele tale nu se împlinesc

You may also like

Post a new comment