3 metode care te ajută cu sigurață să adormi rapid

26 June of 2020

Petreci mai mult timp încercând să adormi, decât să dormi? Nu ești singura. Dar există trucuri științifice pe care le poți încerca pentru ca odihna mult așteptată să îți reîncarce bateriile.

Metoda militară

Metoda militară a fost relatată într-o carte intitulată „Relax and Win: Performance Championship”. Potrivit lui autorului, Școala de aviație a Marinei Statelor Unite a creat o rutină pentru a ajuta piloții să adoarmă în 2 minute sau mai puțin. A fost nevoie de aproximativ 6 săptămâni de practică, dar a funcționat – chiar și după ce au băut cafea și cineva făcea gălăgie cu focuri de armă în fundal.

  • Relaxează-ți întreaga față, inclusiv mușchii din interiorul gurii.
  • Relaxează umerii pentru a elibera tensiunea și lăsă-ți mâinile să cadă libere pe lângă corp.
  • Expiră, relaxând pieptul.
  • Relaxează picioarele și coapsele.
  • Golește-ți mintea timp de 10 secunde imaginându-ți o scenă relaxantă.

În 10 secunde, ar trebui să adormi! Dacă acest lucru nu funcționează, poate fi necesar să lucrezi la respirație și relaxarea musculară

Cum să dormi în 60 de secunde

  • Pentru a te pregăti, așază vârful limbii pe cerul gurii, în spatele celor doi dinți frontali. Ține limba acolo tot timpul și urmărește-ți buzele dacă trebuie. Lasă-ți buzele să se desprindă ușor și să scoată un sunet în timp ce expiri prin gură.
  • Apoi închide buzele și inspiră în tăcere pe nas. Numără până la 4.
  • Ține-ți respirația timp de 7 secunde.
  • După, expiră (cu sunet) timp de 8 secunde.
  • Evită să fii prea atentă la sfârșitul fiecărui ciclu. Încearcă să practici fără să te gândești.
  • Finalizează acest ciclu de patru respirații complete.

Lasă-ți corpul să doarmă, dacă simți că relaxarea se apropie mai devreme decât era prevăzut.

Relaxare musculară progresivă

Relaxarea musculară progresivă, cunoscută și sub denumirea de relaxare musculară profundă, te ajută să te relaxezi. Premisa este să îți încordezi ușor mușchii și să îi relaxezi pentru a elibera tensiunea. Aceast exercițiu aduce liniștea în întregul corp. Este un truc recomandat pentru a ajuta împotrica insomniei.

  • Ridică sprâncenele cât mai sus posibil timp de 5 secunde. Acest lucru va încorda mușchii frunții.
  • Relaxează-te imediat. Așteaptă 10 secunde.
  • Zâmbește larg pentru a crea tensiune în obraji. Ține timp de 5 secunde. Relaxează.
  • Pauză 10 secunde.
  • Stai cu ochii închiși. Ține 5 secunde. Relaxează.
  • Pauză 10 secunde.
  • Înclină-ți ușor capul în spate, astfel încât să te uiti la tavan. Ține 5 secunde. Relaxează-te în timp ce gâtul se scufunda în pernă.
  • Pauză 10 secunde.
  • Continuă să încordezi pe tot restul corpului, de la triceps la piept, coapse până la picioare și să relaxezi treptat.
    Senzația de som este pe aproape…

Cum adormi în 120 de secunde

Numită și intenție paradoxală, a-ți spune că rămâi trează poate fi o modalitate bună de a adormi mai repede. Pentru oameni – în special cei cu insomnie – încercarea de a dormi poate crește anxietatea. Cercetările au descoperit că oamenii care practicau intenția paradoxală au adormit mai repede decât cei care nu au făcut-o.
Vizualizează un loc calm, liniștit. Unii spun că vizualizarea a ceva poate face posibilă instalarea somnului.
În loc să numeri oile, încearcă să-ți imaginezi un cadru senin și toate sentimentele care te încearcă. Cheia este să lași această imagine să ocupe mintea pentru a te împiedica să te mai gândești la ceea ce te preocupă.

Citeste si: Insomnia: cauze si remedii

Articol exclusiv online, text: Ada Oprea, sursa foto: unsplash.com

Comments

comments

teoria conspiratiei, fata, carte, biblioteca

Previous:

Cum dialoghezi cu cineva care crede în teoria conspirației

barbat optimist, barbat in pulovar rosu

Next:

Partenerul tău este optimist? Asta îți menține sănătatea

You may also like

Post a new comment