2021. Tendințe în alimentație și efectele pozitive ale lui 2020

02 January of 2021

Anul 2020 s-a dus, dar efectele lui se vor manifesta pentru mult timp de acum înainte. Tendințele alimentare ale lui 2021 sunt efectul transformărilor brutale pe care-am suportat, toți, în 2020. Prioritățile noastre s-au schimbat și ele, mulți oameni concentrându-se din nou asupra sănătății și bunăstării lor, fiind preocupați de ceea ce mănâncă. Drept urmare, cultura alimentară și a sănătății s-au schimbat.

Iată cele mai importante tendințe alimentare și nutriționale așteptate în 2021, cele mai multe dintre ele efecte ale evenimentelor prin care am trecut și care vor continua cel puțin până în vara-toamna lui 2021.

Nutriție funcțională

Așa cum a spus Hipocrate, „Lasă mâncarea să fie medicamentul tău și medicamentul să fie mâncarea ta”. Cu alte cuvinte mănâncă alimente care te hrănesc atât fizic cât și mental. Din cauza impactului semnificativ al COVID-19 asupra bunăstării fizice și psihice interesul pentru alimente care susțin echilibrul nutriționa a crescut.

Alimentele ideale sunt: lactatele, carnea slabă, ciupercile, fructele, mai ales cele bogate in potasiu și magneziu, carnea de curcan și brânzeturile fermantate, care aduc o stare de confort psihic. Pe listă sunt și toate legumele (mai ales rădăcinoase și cele vrezi).

COVID-19 a fost un memento care ne-a dovedit că sănătatea este tranzitorie și se poate schimba din bine în rău, în orice moment. Pentru mulți, acest lucru a dus la căutarea de produse care ar putea sprijini un sistem imunitar sănătos pentru a ne pregăti mai bine pentru boli. 50% dintre consumatori au raportat că au luat mai multe suplimente pentru a-și susține sănătatea imunitară în 2020.

Remedii alternative și imunitate

Acest interes tot mai mare pentru sănătatea imună va continua să fie un obiectiv principal al industriei și sănătății în 2021. În loc să se concentreze pe tratarea afecțiunilor, mulți consumatori se vor strădui să le prevină printr-un sistem imunitar consolidat.

Ca răspuns la aceasta, industria alimentară va lua notițe din industria suplimentelor prin crearea de produse cu substanțe nutritive adăugate care pot sprijini funcția imună și sănătatea generală, cum ar fi zincul, seleniul, vitamina C și vitamina D.

Mai mult, remediile alternative au și se așteaptă să crească în continuare în vânzări în 2021. Echinaceea, astragalusul, turmericul și ghimbirul sunt unele dintre cele mai vândute suplimente pe bază de plante. În plus, se preconizează că ingredientele cum este ulei de măsline pentru a sprijini sănătatea inimii, și toate cele care aduc un aport bun de vitamina C, vor fi primele aleegeri.

Consuma vitamina C naturală, din fructe și mai ales din legume și schimbă uleiul de floarea soarelui cu cel de măsline, rapiță sau porumb. Redu cantitatea de sare și folosește zaharul ca și condiment.

Deși nu există alimente, nutrienți, ierburi sau alte suplimente dovedite care să prevină sau să vindece o boală, cum ar fi COVID-19 (prevenția adevărată nu o poate face decât VACCINUL) unele alimente pot susține imunitatea.

Alimentație onestă

Având în vedere interesul crescând al consumatorilor pentru onestitate și transparență, companiile vor trebui să fie atenți la mesajele lor și să evite să facă afirmații de sănătate care nu sunt susținute de știință.

Legume la cuptor, mancare delicioasa de iarna

În timp ce alimentele singure nu pot trata sau vindeca depresia, anxietatea sau stresul, consumul de alimente proaspete, bogate într-o varietate cât mai mare de nutrienți, poate spriji sănătatea mintală.

Dietele bogate în antioxidanți, vitamine (mai ales din grupul B), minerale (zinc, magneziu), fibre, grăsimi sănătoase (omega-3) și alți compuși bioactivi, cum ar fi probioticele (din murături în saramură și lactate fermentate), au fost corelate cu starea de bine din punct de vedere mental.

Surse sănătoase de alimente sănătoase

Un număr din ce în ce mai mare de consumatori caută alimente de la surse aflate în apropiere. 52% dintre respondenți au declarat că acordă mai multă atenție originii produselor alimentare.

Mâncarea medicament! Spune ce te supără, ca să-ți spun ce să mănânci

Oamenii au redescoperit – și acesta este unul din efectele pozitive ale pandemiei – furnizorii de alimente din vecinătate – fie că este vorba despre ferme sau mici producători, niciodată în ultimi 20 de ani afacerile cu alimente ale micilor producători nu au fost mai profitabile ca în 2020. Iar tendința va continua și în 2021.

Susținerea producătorilor locali este unul dintre cele mai mari beneficii, atât pentru economie, cât și pentru sănătatea consumatorilor și, nu în ultimul rând a mediului.

Tendințele în alimentație

Sunt câteva alimente care vor fi vedetele anului.

  • Uleiul de măsline, va fi preferat în locul altor tipuri de ulei și va înlocui treptat uleiul de cocos a cărui producție afectează grav mediul.
  • Tendința generală va fi aceea de a consuma din ce în ce mai multe legume, iar deseori acestea vor înlocui carnea. Regula ideală este o masă cu carne pe zi și carne doar patru zile din cele șapte ale unei săptămâni.
  • Va crește consumul de pește, cu accent pe cel din apele dulci.
  • Consumul de năut a explodat în 2020, iar tendința se va accentua. S-au consumat cantități mari de leguminoase, pentru aportul lor de minerale și fibre, iar tendința se va menține și se va accentua în 2021. Primele alegeri: fasolea, lintea, mazărea uscată, năutul.
  • Reducerea masivă a consumului de zahăr este una dintre principalele beneficii aduse de 2020. Astfel din ce în ce mai des, zahărul este eliminat din rețete sau înlocuit cu îndulcitori.
  • Un alt detaliu este acela că a fost redescoperită supa, ciorba și toate preparatele din această categorie. Uneori acestea reprezintă singurul fel de mâncare la prânz sau cină.

Remarcabil este faptul că 2020 a adus o veritabilă revoluție în ceea ce privește mărimea porțiilor și proporția dintre legume și carne. Să fim optimiși și să mâncăm inteligent. Este primul pas în schimbarea pe care trebuie să o facem în viața noastră și a planetei!

Culoarea anului 2021. În mod excepțional 2021 are două culori

Text: Otilia Ignat/ Sursa foto: unsplash

Comments

comments

Previous:

Mâncarea medicament! Spune ce te supără, ca să-ți spun ce să mănânci

cura de slabire

Next:

Beneficiile curei de slăbire și cum o faci corect

You may also like

Post a new comment