12 tactici care te ajută 
să-ți atingi obiectivele

08 August of 2016

12 tactici care te ajută 
să-ți atingi obiectivele –  Fiecare dintre noi are câteva tactici pentru 
a obține ceea ce își dorește, conform obiectivelor personale

Dacă îți place să călătorești, cum îți convingi iubitul sau prietena să meargă la destinația aleasă de tine? Dacă ești manager, cum îți convingi subalternii să te urmeze în deciziile luate? Și nu în ultimul rând, cum îți convingi copiii să facă ceea ce știi că e bine pentru ei? Unele femei folosesc seducția, altele rugă­mințile , în timp ce altele folosesc intimidarea și/sau impunerea.

Vestea bună este că nu trebuie să apelezi la metode nemaivăzute pentru a fi convingătoare în stilul tău. Michael Leem, autorul cărții „Cum să fii un expert în persuasiune în 20 de zile sau mai puțin“, spune că în mod cert „puterea convingerii constă în a face oamenii din jurul tău să facă ceea ce vrei tu, în așa fel încât să existe un rezultat câștig-câștig pentru toți cei implicați“.

Tactici de persuasiune:
1. Înțelege ce vrea celălalt – nu poți convinge pe cineva dacă nu știi ce nevoi și ce dorințe are. Dacă e interesat de partea materială, vei pedala pe câștig, dacă e interesat de partea spirituală, îi prezinți partea de evoluție spirituală când vrei să îl motivezi să facă ceva pentru tine.
2. Câștigă încrederea celorlalți – oamenii pot fi convinși cu ușurință, dacă ești corectă sau cinstită cu ei. De exemplu, poți spune: dacă veți cumpăra acest produs, eu voi fi desemnată angajata lunii, cu cele mai multe vânzări.
3. Începe tu lucrurile spre binele tuturor – oamenii sunt mai predispuși să fie convinși de anumite lucruri, dacă știu că împart sarcinile. Dacă începi să speli vasele și îi ceri partenerului să termine ce ai început este mai probabil să spună da, decât dacă îi ceri asta de la început.
4. Folosește cuvintele magice, cum ar fi „Imaginează-ți“ – de exemplu, poți spune „Știu că e târziu, dar îți poți imagina cât de relaxată vei fi când vei termina toată treaba înainte de a pleca de acasă?“. Tactica vizualizării îți dă prilejul să simți plăcerea de a face ceva sau frustrarea dacă nu ai face acel ceva.
5. Subliniază ce pierde celălalt dacă nu face ceea ce îți dorești tu – nu poți să-ți convingi iubitul să meargă la mare în weekend? Nicio problemă! Mai degrabă, decât să îl învinovățești și să te plângi că voi nu petreceți mai mult timp împreună, amintește-i că va pierde ultimele zile de vară.„Oamenii sunt mai convinși de ideea că pot pierde ceva decât mesajul de câș­tig“, spune Steve Martin.
6. Fii primul care oferă – oamenii sunt condiționați psihologic de a întoarce favorurile, spune Steve Martin, autorul cărții „50 de moduri demonstrate științific de a fi convingător“. Instinctiv, știm lucrul ăsta, dacă faci tu cinste cu o băutură, va vrea celălalt să dea următoarea rundă. Așa că socotește efortul inițial ca o investiție. Oamenii se vor strădui să facă la schimb ceva pentru tine.
7. Cere mai mult decât ai nevoie – „Oamenii se simt vinovați când refuză“. Dacă a doua cerere/rugăminte/solicitare, adică adevărata cerere, este ceva ce își permit să îndeplinească, atunci vor face ceea ce le ceri. Aceasta este o tactică pe care copiii o știu foarte bine: „Putem merge în parcul acvatic azi?“ „Nu“, spun părinții. „Atunci vrei să mergem la piscină?“. A doua rugăminte vine ca un plan salvator. Părinții răsuflă ușurați pentru că nu au insistat copiii, iar copiii sar în sus de bucurie că li s-a îndeplinit dorința.
8. Să-i faci pe ceilalți să râdă – dacă vrei să fii mai convingătoare, fă apel la simțul umorului. „Dacă te pot face să râzi, o să mă placi mai mult, ceea ce te va face mai deschis la ideile mele“, spune John Cleese, un comediant britanic. Mentalitatea comediei clasice este că oamenii, în general, râd la anumite lucruri când, dintr-un motiv sau altul, se identifică cu cei care-i fac să râdă.
9. Renunță la „eu“ pentru „noi“. Studiile arată că reasigurarea dată de „noi“ 
este mai pro­ductivă în a convinge oamenii să facă compromisuri, decât alte abordări. Incluzând abordarea amenințării (de exem­plu: „Dacă nu faci asta o să te părăsesc“) sau abordarea rațională („Ar trebui să mergem în excursia asta din următoarele motive“), utilizarea lui „noi“ implică un sentiment de apartenență, de suport: am trecut prin asta împreună, vom trece și de acum încolo.
10. Folosește feedbackul pozitiv – 
„Ai făcut o treabă extraordinară – sunt sigură că vei face chiar mai bine de atât data viitoare“. Unul din principiile cele mai importante ale persuasiunii este că o persoană are nevoie să rămână consecventă în legătură cu acțiunile din trecut. În general, oamenii pot fi convinși să se poarte în anumite moduri în care s-au purtat și înainte.
11. Pliază-te pe majoritate – când încerci să îți susții un punct de vedere pentru a-ți atinge obiectivul, adu în discuție ceea ce altora le place să facă sau apelează la ceea ce e general valabil acceptat. Dacă spui că și alții au acceptat aceleași idei, prin principiul conformismului și contagiunii sociale, vor dori să se conformeze majo­rității.
12. Găsește momentul potrivit – uneori nu contează ce ceri, ci când ceri. Suntem mai ușor de convins când suntem mulțu­miți de ceva. Sau când suntem datori pentru că am fost ajutați. Cu alte cuvinte, serviciu contra serviciu, nu? Este momentul perfect pentru a cere o favoare când ți se spune „Mulțumesc!“. Poți spune imediat „E plăcerea mea, voi avea nevoie de ajutor în chestiunea X, crezi că mă poți ajuta?“.

Sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

Previous:

Vârstele fericirii

Next:

Povestea lunii septembrie

You may also like

Post a new comment