Prima Pagina » Sfaturi, info culinar » Binele ascuns in minunata cafea

Binele ascuns in minunata cafea


Revista Ioana

 

Ce ar fi dimineata fara o ceasca din minunata, aromata, aburinda cafea? Pentru multi dintre noi ar insemna o zi proasta. Sunt oameni care beau 1/2 l de cafea pe zi, adica 160 l anual - desi cafeaua ar trebui sa fie considerata nesanatoasa. Insa...

 

- Trezeste: Cofeina continuta de cafea stimuleaza creierul, metabolismul si respiratia, dar si tensiunea. Totodata, ac tioneaza impotriva oboselii printr-o blocada a anumitor re ceptori nervosi - ceea ce pro voaca insomnie.

 

- Protejeaza de imbolnaviri: Studiile arata ca aceia care consuma cafea pot fi protejati de anumite boli precum diabetul, parkinsonul, boli ale ficatului, sau boli cauzate de alcool. Efectul de dilatare a vaselor sanguine pe care il genereaza cofeina poate fi folosit si ca un avantaj: impotriva durerilor de cap si a astmului. O cafea dupa masa poate fi si un mijloc de prevenire a tumorilor. Studiile internationale atesta ca un consum regulat de cafea poate preveni cancerul mamar sau pe cel de piele si reduce cu 25% pericolul aparitiei pietrelor biliare. In cazul barbatilor, scade cu 40% riscul aparitiei gutei. Cei care isi fac griji in legatura cu nivelul colesterolului ar putea bea cafea la filtru. In varianta nefiltrata (espresso) ajung in organism substante care influenteaza negativ valorile colesterolului.

 


Trimite pe Yahoo  Tipareste  Trimite pe email
 

Sumar editie online
Mai multe